لاستیک دولتی، تشویقی برای تخلیه کالاهای رسوب‌ شده

در شرایطی که دو میلیون تن کالا در بندر امام به دلیل کمبود کامیون رسوب شده، سازمان راهداری از تخصیص لاستیک تشویقی به کامیون داران برای حل مشکل خبر داد.

 روز گذشته جمال ارونقی -مدیرکل گمرک جمهوری اسلامی ایران- اعلام کرد که دو میلیون تن کالای اساسی ترخیص شده در بندر امام وجود دارد که با کمبود وسیله حمل مواجه و از بندر خارج نشده است.  

وی افزود: در حال حاضر تمامی انبارهای بندر امام پر شده و آنچه تخلیه می شود، در محوطه قرار گرفته که زیر آفتاب شدید و رطوبت قرار دارد و خود شرایط نامناسبی را برای نگهداری کالا ایجاد می کند. بنابراین با توجه به افزایش حجم تخلیه کالا از کشتی، حجم خروجی از بنادر پایین بوده و این بر رسوب کالا و دپوی آن می افزاید.  

در این شرایط که البته طی امسال و سال گذشته مسبوق به سابقه بوده و همواره کالاهای بسیاری در صف انتظار بنادری مانند بندر امام خمینی برای رسیدن به شهرهای کشور بوده‌اند، سازمان راهداری از تخصیص یک جفت لاستیک تشویقی به رانندگانی که اقدام به حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی ره کنند خبر داد.

 غلامحسین دغاغله -مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای- با بیان این مطلب اظهار کرد : به توجه به اهمیت حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره)، از ٢٠ تیرماه تا ٣١ مرداد سال جاری یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان متقاضی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: رانندگانی که حداقل تعداد پنج فقره بارنامه مربوط به حمل گندم، کنجاله سویا و جو مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران از مبدأ بندر امام(ره) به تمام نقاط کشور با مجموع مسافت طی شده ۴۰۰۰ کیلومتر حمل نمایند، می توانند با مراجعه به پایانه بار بندرامام خمینی (ره) نسبت به دریافت یک جفت لاستیک با نرخ دولتی اقدام کنند.

دغاغله ادامه داد: تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) با استفاده از تمامی ظرفیت ها، در حال حاضر روند خوبی را طی می کند.

حالا باید دید لاستیک‌های دولتی می‌تواند انگیزه‌ای برای رانندگان کامیون ایجاد کنند تا کالاهای اساسی رسوب شده در بندر امام خمینی را حمل کنند و مشکل مذکور با این تشویق حل می‌شود؟

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار