گلایه‌های کامیون‌داران که به پای خستگی گذاشته شد!

در پی گلایه کامیون‌داران و نمایندگان تشکل‌های آن‌ها از بی‌برنامه بودن و ناهماهنگی دستگاه‌های متولی، طولانی بودن فرآیند ترخیص کالا و ...به عنوان دلایل انباشت کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره)، معاون سازمان بنادر و دریانوردی این گلایه‌ها را ناشی از خستگی کامیون‌داران می‌داند و بس!

طی هفته گذشته مشکلاتی در زمینه حمل و جابه‌جایی کالا از بندر امام خمینی (ره) به وجود آمده بود و خبرهای بسیاری منتشر شد از اینکه به دلیل کمبود کامیون تخلیه و بارگیری کالا از بندر امام خمینی (ره) با کندی انجام شده و حجم بسیار زیادی از کالاهای اساسی در این بندر انباشت شده است.

پس از آن در ویدئوهایی که از کامیون‌داران در حال اعتراض به مسئولان محلی و در مصاحبه‌های نمایندگان تشکل‌های آن‌ها منتشر شد، انتقادات بسیاری مطرح شد از اینکه چرا این وضعیت به وجود آمده است.

احمد کریمی -دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران- در این باره به ایسنا گفت: بی‌برنامه بودن و کوتاهی دستگاه‌ها و متولیان متعدد سبب شده که حمل کالا در بندر امام خمینی (ره)  با مشکل مواجه شود اما موضوع کم‌کاری کامیون‌داران در این زمینه به هیچ وجه درست نیست.

وی افزود: اگر کامیونی برای حمل بار به بندر امام خمینی (ره) می‌رود باید یک هفته در تعمیرگاه کرایه‌ای که گرفته را هزینه کند تا این ماشین دوباره برای بارگیری آماده شود و این زمانی طولانی را می‌گیرد. این در حالی است که اگر کامیونی فرسوده نباشد در ماه تا هشت سرویس هم می‌تواند برای بارگیری به بندر امام سفر کند اما با این شرایط توانایی کامیون فرسوده تا حدود سه سرویس در ماه کاهش می‌یابد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران بی‌برنامه بودن و و ناهماهنگی برای ترخیص کالا را یکی از مشکلات کامیون‌داران دانست که سبب کندی تخلیه و بارگیری کالا از بندر امام خمینی (ره) می‌شود و گفت: کامیون‌داران در بندر امام خمینی (ره) به همین دلیل، مدت طولانی منتظر می‌مانند؛ چرا که فرآیند ترخیص کالا تا مرحله بارگیری بسیار طولانی است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که فرهاد منتصر کوهساری –معاون بندری و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی- در گفت‌وگو با ایسنا این گلایه‌های کامیون‌داران را ناشی از خستگی آن‌ها می‌داند وی در این باره معتقد است که کامیون‌داران راه طولانی را تا بندر امام خمینی (ره) می‌آیند و خسته هستند. اگر اعتراضی هم می‌کنند، حق دارند اما فرآیند ترخیص کالا طولانی نیست و هم اکنون بالغ بر دو میلیون تن کالا ترخیص شده و آماده بارگیری است. همچنین از ابتدا هیچ ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای ترخیص، تخلیه و بارگیری کالا وجود نداشته است.

منتصر کوهساری افزود: طی روزهای گذشته مشکلاتی در زمینه کمبود کامیون وجود داشت، اما هم اکنون این مشکل برطرف شده و روزانه حدود ۲۰۰۰۰ دستگاه کامیون به بندر امام خمینی (ره) می‌آید و کالاهای اساسی را جابه‌جا می‌کنند. همچنین در تلاشیم تا در روزهای آتی تعداد کامیون‌ها را که به بندر امام خمینی می‌آیند به ۲۵۰۰ دستگاه افزایش دهیم و برای رسیدن به این هدف مشوق‌هایی هم برای کامیونداران در نظر گرفته شده است.

با وجود این اظهارات به نظر می‌رسد مشکلات متعددی طی ماه‌ها و سال‌های گذشته به وجود آمده و همه آن‌ها ریشه در خستگی کامیون‌داران ندارد چرا که همواره یکی از مباحث مطرح شده در این زمینه، انباشت کالا در بنادر کشور به دلایل مختلف بوده که به نظر می‌رسد همچنان گریبانگیر این بخش است.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار