کاهش میزان ذخایر ارزی عربستان طی ماه گذشته

بر اساس گزارش رسانه‌های سعودی دارایی‌های ذخیره ارزی بانک مرکزی عربستان طی ماه گذشته کاهش یافت .
- اخبار بین الملل -

به گزارش ایران اکونا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دارایی‌های ذخیره ارزی بانک مرکزی عربستان در اکتبر گذشته کاهش یافت و به 0.9 درصد رسید.

به گزارش ایران اکونا به نقل از الخلیج اونلاین، دارایی‌های ذخیره ارزی بانک مرکزی عربستان ماهانه تا اکتبر گذشته بالغ بر 1740.5 میلیارد ریال (464.1 میلیارد دلار) بوده که 4.2 میلیارد دلار کاهش داشته است.

این ذخایر تا سپتامبر گذشته به 1756.2 میلیارد ریال (468.3 میلیارد دلار) رسید.

درآمدهای عربستان سعودی که به نفت به عنوان منبع اصلی درآمد وابسته است، تحت تأثیر کاهش قیمت و تقاضای نفت خام به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار گرفت که ذخایر این کشور را در ماه می 2021 به پایین‌ترین سطح در 10 سال اخیر رساند.

افزایش نرخ تورم در عربستان طی ماه گذشتهثبت بالاترین نرخ تورم در عربستان در 14 ماه گذشته

عربستان سعودی در مارس و آوریل سال2020، 50 میلیارد دلار ذخایر خارجی خود را از دست داد که طی این ماه‌ها ، 150 میلیارد ریال (40 میلیارد دلار) از ذخایر خارجی بانک مرکزی برداشت شد و به تأمین هزینه‌های صندوق سرمایه‌گذاری اختصاص یافت. این اقدام موجب کاهش ذخایر خارجی شد و هدف از آن حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری بود تا بتواند در شرایطی که تمامی کشورهای جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند در بازارهای بین‌المللی سرمایه گذاری و از این فرصت سوء استفاده کند.

عربستان سعودی توزیع دارایی‌های ذخیره خود از ارزهای خارجی یا حتی ماهیت دارایی‌ها به صورت نقدی یا اوراق قرضه را اعلام نمی‌کند.

مجموع دارایی‌های ذخیره بانک مرکزی عربستان سعودی شامل: طلا، حق برداشت ویژه، ذخایر نزد صندوق بین‌المللی پول، ارز و سپرده‌های خارج از کشور و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار خارج از کشور است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار