قیمت جهانی طلا امروز 1401/10/16

- اخبار اقتصادی -

 به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه در شرایطی که بازارها منتظر اطلاعات لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکا هستند به بالاترین رقم طی 7 ماه گذشته رسید.

 انتظار می‌رود لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه دسامبر کاهش یافته باشد. به‌این‌ترتیب نشانه‌هایی از ضعف بازار کار آمریکا به‌دنبال چندین دوره افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در 2022 دیده می‌شود. اما بازارها نگرانند با توجه به آمار خوب اشتغال در آمریکا طی 8 ماه گذشته، هر گونه نشانه‌ای از قدرت بازار کار، فدرال رزرو را تشویق به اخذ سیاست‌های سختگیرانه‌تر پولی کند.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد افزایش به 1842 دلار و 30 سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز 1401/10/14

 انتظار آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در 2023 پس‌از چندین دوره افزایش شدید نرخ بهره، از قیمت طلا حمایت کرده‌است. ترس از رشد اقتصاد دنیا در سال جدید میلادی هم باعث شده تمایل به خرید طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یابد.

 اما سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده‌اند نرخ بهره را برای مدت بیشتری در سطح بالا نگه می دارند و هدف آن‌ها مهار تورم است. به‌این‌ترتیب بی‌ثباتی درمورد نرخ دقیق افزایش نرخ بهره بالا گرفته چون تورم در آمریکا هنوز هم بالاتر از هدف دودرصدی بانک مرکزی قرار دارد.

 قیمت نقره امروز با 0.37 درصد افزایش به 23 دلار و 51 سنت رسید و پلاتین با 0.27 درصد کاهش 1059 دلار و 46 سنت معامله می‌شود.

 در میان فلزات صنعتی، قیمت مس تغییر چندانی نداشته است. دولت چین اعلام کرد مرز خود با قطب مالی هنگ‌کنگ را در هشتم ژانویه باز می‌کند. به‌این‌ترتیب محدودیت‌های کرونایی در چین بیش‌از پیش کاهش پیدا کرده و خوش‌بینی نسبت‌به بازگشایی بیشتر اقتصاد این کشور را افزایش می‌دهد. قیمت مس در حدود 3.8252 دلار در هر پوند ثابت مانده و سومین افزایش قیمت هفتگی خود را تجربه می‌کند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار