یک استاد دانشگاه در گفت و گو با اکونا مطرح کرد:

فروش اموال مازاد دولت بهترین راه برای جبران کسری بودجه 99

یک کارشناس پولی و مالی فروش اموال مازاد دولت بهترین راه برای جبران کسری بودجه 99 دانست.

علیرضا حسینی در گفت و گو با شبکه خبری اقتصاد ایران(ایران اکونا) با بیان این مطلب که فروش اموال مازاد دولت بهترین راه برای جبران کسری بودجه 99است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی متاثر از کرونا و تعطیلی کسب و کارها نمی توان راهی بهتر از فروش اموال مازاد پیشنهاد کرد.

این استاد دانشگاه معتقد است: افزایش مالیات و حتی گسترش پایه های مالیاتی در شرایط اقتصادی کنونی فشار اقتصادی زیادی به جامعه وارد می کند و مالیات گزینه خوبی برای جبران نیست گرچه جلوگیری از فرار مالیاتی بسیار می تواند مفید باشد.

به گفته وی عدم استقرار نظام مالیاتی جامع از یک طرف و عدم استفاده مطلوب از اطلاعات بانکی از جمله اطلاعات مربوط به تراکنشهای بانکی از طرف دیگر منجر به فرار مالیاتی زیادی در کشور شده است.

حسینی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از طریق بازارهای پول و سرمایه کسری بودجه خود را جبران می کنند، گفت: عرضه سهام شرکت های دولتی در بورس، انتشار اوراق قرضه، اسناد خزانه، معرفی صندوق های سرمایه گذاری و سبدهای دارایی و حتی چاپ پول از جمله گزینه های موجود تامین مالی هستند.

گفتنی است برخی نمایندگان مجلس از کسری بودجه 180 هزار میلیارد تومانی بودجه دولت در سالجاری خبر دادند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز با اشاره به بررسی موضوع اصلاح ساختار کلی بودجه در این کمیسیون روز گذشته اعلام کرده بود امروز (یکشنبه 15 تیر ماه) با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه اصلاح ساختار بودجه  و نحوه تدوین متمم بودجه سال 99 مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد./

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار