دستور رئیس جمهور برای بازگشت حقوق دولتی معادن به کرمان/ واریز 20 هزار میلیارد تومان به خزانه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به خزانه کشور واریز شده است گفت: در جلسه نمایندگان استان کرمان با رئیس جمهور تاکید شد که این حقوق دولتی به کرمان برگردد.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در جلسه خاندوزی وزیر اموراقتصادی و دارایی با فعالان اقتصادی استان کرمان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد با بیان اینکه کرمان یک استان صنعتی و معدنی و در واقع یک استان مهم اقتصادی برای کشور است، اظهار داشت: سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به خزانه کشور واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه نمایندگان استان کرمان با رئیس جمهور تاکید شد که این حقوق دولتی به کرمان برگردد، گفت: کرمان از نظر شاخص‌های توسعه عقب ماندگی دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالان اقتصادی درگیر مشکلات متعددی هستند که نیاز است این مشکلات برطرف شود، افزود: در صادرات محصولات و برگشت ارز حاصل از صادرات مشکلات زیادی در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد مشکلات به حداقل برسد، بیان کرد: استان کرمان در آغاز یک جهش اقتصادی قرار دارد و 150 هزار میلیارد تومان طرح جدید سرمایه‌گذاری در استان آماده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهر کرمان 50 هزار میلیارد تومان طرح جدید سرمایه‌گذاری داریم، ادامه داد: بخشی از این طرح‌ها در حال اجراست.

وزیر اقتصاد و دارایی به مقام شامخ شهید سلیمانی ادای احترام کرد + تصاویرجزئیات سفر 2 روزه رئیس جمهور به کرمان/ پیش‌بینی 200 مصوبه مهم در سفر رئیسیاستاندار کرمان: سفر آیت‌الله رئیسی به استان کرمان بیش از یک روز است

سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه وصولی مالیاتی استان بسیار زیاد است و به خزانه واریز می‌شود، اظهار داشت: بخشی از مازاد وصولی مالیات باید به استان کرمان برگردد که متاسفانه انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون بخشی از حقوق دولتی معادن استان که به حساب خزانه دولت واریز می‌شود باید به استان برگردد، گفت: متاسفانه در این زمینه هم عقب افتادگی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال شش هزار میلیارد تومان حقوق دولتی باید به کرمان برگردد که انتظار داریم وزیر اقتصاد با جدیت پیگیری کند و مطالبه عمومی مردم استان است، گفت: ظاهراً استان کرمان یک استان توسعه یافته است اما در واقعیت اینگونه نیس؛ شاخص‌های توسعه استان کرمان مناسب نیست و از میانگین کشوری عقب است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار