رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تعرفه برق چاهای کشاورزی به قیمت قبل برگردد

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به خسارت وارد شده به کشاورزان در پی خسارات ناشی از سیل باید تعرفه برق چاه‌های کشاورزی به قیمت قبل برگردد.

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی پنجشنبه شب در نشست وزیر جهاد کشاورزی با رؤسای انجمن‌های کشاورزی، دام و طیور و فعالان اقتصادی بخش کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از این است که بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان عدد تقریبی خسارت‌های سرمازدگی ابتدای امسال در بخش کشاورزی استان کرمان است.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند حمایت بود که در تهران جلساتی با وزیر داشتیم و اولین جلسه را با دستور ایشان با حضور استاندار وقت و مسئولان اجرایی برگزار شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: قرار شد از دو طریق وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور موضوعات مربوط به نحوه جبران خسارت‌ها را در سرمازدگی پیگیری کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: سیل اخیر نیز مشکلات بخش کشاورزی استان کرمان را مضاعف کرد و در شمال استان، شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، راور و زرند وضعیت بسیار نامناسبی دارند و بعضی از موارد نیاز به امداد فوری دارند و لازم است مشکلات قنوات و چاه‌ها رفع بشود. در سعدی و رباط چند چاه کشاورزی پر شده است.

وی افزود: موضوعات دیگر در بخش کشاورزی استان مطرح است که از جمله می‌توان به بحث خرما در منطقه بم، صادرات، تعهدات ارزی، کارت‌های اجاره‌ای بازرگانی، تأمین منابع مالی، مسائل بانکی، بیمه و مالیاتی اشاره کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: در تماس با وزیر جهاد کشاورزی وضعیت خاص استان کرمان را اعلام کردیم و جلسه امشب خاص بخش کشاورزی در استان برگزار شده و فردا وزیر در جیرفت و بم حضور پیدا می‌کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار