اعلام آمادگی وزارت ‌خارجه برای تسهیل‌ ‌صادرات/ رشد 58 درصدی ترانزیت کالا از ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه، آمادگی کامل برای ایجاد تسهیلات و رایزنی جهت صادرات کالاهای استان البرز به سایر نقاط جهان و به خصوص کشورهای همسایه دارد.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، مهدی صفری در جلسه اقتصادی استان البرز که صبح امروز‌ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان البرز ظرفیت‌های فراوانی در حوزه صادرات دارد، اظهار داشت: باید با اهتمام ویژه‌ای برای ارزآوری از طریق صادرات و واردات وارد عمل شویم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تولیدات ارزشمند و با‌کیفیتی در کشور وجود دارد ولی متاسفانه صاحبان صنایع در راستای معرفی خود به بازار‌های جهانی کوتاهی کرده‌اند، افزود: ضرورت دارد که توانمندی‌های استان در حوزه صادرات، معرفی شود تا وزارت امور خارجه از طریق سفیران خود در کشورها به ویژه کشورهای همسایه نسبت به ایجاد تسهیلات لازم و رایزنی برای فروش اقدام کنند.

صفری با بیان اینکه ترانزیت کالا یکی از بهترین راه‌های ارزآوری برای کشور است از این رو امسال با رشد 58 درصدی ترانزیت کالا مواجه بودیم، تصریح کرد: به طور مثال فعالان اقتصادی می‌توانند گندم را وارد کشور کرده و با توجه به امکانات موجود به آرد تبدیل کند و به کشورهای همسایه ترانزیت کنند که از این طریق می‌توانیم واردات ارز‌ داشته باشیم و از سوی دیگر نیز از طریق ترانزیت سود سرشاری را داشته باشیم.

صفری ادامه داد: یکی از راه‌های ارزآوری در واردات را می‌توان واردات تکنولوژی دانست چرا که از این طریق، کشور می تواند به فناوری‌های نوین دنیا برای تولید کالا و خدمات با‌کیفیت دست یابد. بهترین نوع صادرات را می‌توان صدور توان مهندسی از کشور دانست به این دلیل که کشورهای همسایه به شدت نیازمند توان مهندسی ما هستند.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: برای توسعه صادرات علاوه بر ایجاد تسهیلات از سوی متولیان و مسئولان مربوطه، ضرورت دارد که تولیدکنندگان در راستای ارتقا کیفیت بسته‌بندی کالاها و نحوه حمل و نقل به ویژه در حوزه صادرات مواد غذایی و کشاورزی کوشاتر باشند. نوع بسته‌بندی محصولات و همچنین تسریع و کیفیت حمل و نقل، تاثیر به سزایی در استقبال متقاضیان و تعیین قیمت دارد.

صفری با بیان اینکه می توانیم در صادرات محصولات تخصصی و نیز مصالح ساختمانی نیز در کشورهای همسایه فعالیت‌های موثری داشته باشیم، افزود: وزارت امور خارجه، آمادگی کامل برای ایجاد تسهیلات و رایزنی جهت صادرات کالاهای استان البرز به سایر نقاط جهان و به خصوص کشورهای همسایه دارد.

وی با بیان اینکه ما می توانیم با زعفران، مرکبات و محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی بخش بزرگی از بازار چین را در دست داشته باشیم، تصریح کرد: سفیران ایران در کشورهای مختلف برای معرفی کالاهای دانش بنیان کشور، آماده همکاری و رایزنی هستند و برای گسترش همکاری ها، دفتر وزارت امور خارجه در استان البرز راه‌اندازی می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار