مجلس آماده همکاری با وزارت اقتصاد برای ریل گذاری مسیر نقشه راه رشد غیر اقتصادی تورم

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نقشه راه وزارت اقتصاد نیازمند کمک و ریل گذاری دولت و مجلس است.

جعفر قادری در گفت و گو با ایران اکونا درباره نقشه راه وزارت اقتصاد برای رشد غیر تورمی اقتصاد تاکید کرد: مجلس آمادگی آن را دارد تا در مسیر پیاده سازی نقشه راه وزارت اقتصاد اگر خلا قانونی وجود دارد و یا اگر نیاز به اصلاح قانون است به یاری دولت برود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس به چند راهکار برای رشد غیر تورمی اقتصاد اشاره کرد و با بیان اینکه در شرایط فعلی باید چند کار را انجام دهیم، گفت: باید هزینه های دولت را با واگذاری آن به بخش خصوصی کم کنیم.

نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس افزود: بسیاری از پروژه های عمرانی نیاز به سرمایه گذاری دولتی ندارد و دلیلی ندارد که دولت درگیر آن باشد و به راحتی قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه با واگذاری تصدی گری دولتی درآمد دولتی افزایش و هزینه ها کاهش می یابد، اظهار داشت: سهولت در فضای کسب و کار و تضمین دخالت نکردن نهادهای غیر مسوول و محترم شمردن مالکیت خصوصی گزینه دیگری برای تحرک اقتصادی و کاهش هزینه های تولید  و افزایش حجم فعالیتهای اقتصادی است.

قادری در ادامه اظهار داشت: استفاده از فناوری اطلاعات در بسیاری از امور برای کشور ضروری است چون هم دقت و سرعت کارها را بالا می برد و هم از دخالت افراد در سیستم که گاهی منجر به رانت می شود را از بین می برد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود: بهتراست تامین مالی  از طریق غیر تورمی در کوتاه مدت تامین شود و در شرایطی که دولت  با کسری بودجه مواجه است از بانک مرکزی استقراض نکند.

وی با تاکید بر ضرورت تشویق فعالیتهای مولد و تنبیه فعالیتهای غیر مولد، گفت: با توجه به اینکه تحت تاثیر رکود اقتصادی به جا مانده از سالهای قبل هستیم باید بهره وری نیروی کار و سرمایه را افزایش داد./

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار