قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای رشد تقاضا برای سوخت در پی افزایش کمکهای کرونایی دولت آمریکا و توافق تجاری بریگزیت، افزایش یافت.

آخرین اخبار

سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ GMT 08:18

 سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۵ دسته‌بندی: انرژی کد خبر: 99100906347 خبرنگار : 71263

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای رشد تقاضا برای سوخت در پی افزایش کمکهای کرونایی دولت آمریکا و توافق تجاری بریگزیت، افزایش یافت.


به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۲۳ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۵۱ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۳ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۴۷ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.


معاملات نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۸ درصد کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۱.۲۶ درصد کاهش بسته شده بودند.


استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ در این باره اظهار کرد: بازارها در معاملات روز جاری از ریسک پذیری فزاینده تحت تاثیر چشم انداز چکهای کمکی بزرگتر آمریکا حمایت خواهند یافت. با این حال رشد بازارهای نفت ممکن است به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا و دیدار اوپک محدود شود.


قیمت نفت همسو با صعود بازارهای آسیایی افزایش یافت. بازار سهام ژاپن تحت تاثیر بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران به بالاترین حد ۳۰ سال اخیر صعود کرد. مجلس نمایندگان آمریکا به افزایش مبلغ چکهای کمکی از ۶۰۰ به ۲۰۰۰ دلار رای داد اما این اقدام باید از سوی سنا هم مورد تایید قرار گیرد.


عامل دیگری که از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد، پیش بینی کاهش ذخایر نفت آمریکا بود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند آمارهای هفتگی کاهش ذخایر نفت آمریکا به میزان ۲.۱ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۵ دسامبر و رشد ذخایر فرآورده های نفتی را نشان دهند.


با این حال، نگرانیها نسبت به قرنطینه رشد قیمتها را محدود کرد. شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس باعث وضع مجدد محدودیتهای رفت و آمد شده و به تقاضای کوتاه مدت برای سوخت لطمه زده و قیمتها را تحت فشار کاهشی قرار داده است. نرخ بستری در بیمارستان و ابتلا در بخشهایی از اروپا و آفریقا افزایش پیدا کرده است.


در این بین، بازار به نشست روز چهارم ژانویه اوپک و متحدانش شامل روسیه چشم دوخته است. اوپک پلاس قرار است تولیدش را در ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد و روسیه از افزایش تولید در فوریه به میزان مشابه حمایت می کند.


بر اساس گزارش رویترز، الکساندر نواک، معاون، نخست وزیر روسیه، روز دوشنبه گفت انتظار دارد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵ تا ۶ میلیون بشکه در روز رشد کند اما به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا احیا نخواهد شد.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار