قیمت جهانی طلا امروز 1401/08/27

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد افزایش به 1761 دلار و 89 سنت رسید.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار باعث بالا رفتن قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز جمعه شد. اما این فلز گران‌بها اولین کاهش قیمت هفتگی را پس‌از 3 هفته تجربه می‌کند که می‌توان آن را نتیجه ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا دانست.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد افزایش به 1761 دلار و 89 سنت رسید.

طبق گفته‌ تحلیلگران، قیمت طلا تا زمان مشخص شدن دقیق سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره بی‌ثبات باقی می‌ماند.

قیمت جهانی طلا امروز 1401/08/25

پایین آمدن ارزش دلار تا حدی به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرده‌است، چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند. اما دلار همچنان بهترین عملکرد خود را طی یک هفته گذشته ثبت کرده‌است.

بازارها در حال حاضر 78 درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس آینده آن در ماه دسامبر 50 واحد افزایش یابد. نرخ بهره در آمریکا در 4 جلسه پیاپی قبلی 75 واحد افزایش یافته بود.

متخصصین بازار عقیده دارند خوش‌بینی نسبت‌به رشد اقتصاد چین، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه‌تر پولی و همچنین افزایش تورم در سه ماهه سوم سال جاری میلادی همچنان بر قیمت طلا فشار می‌آورد.

باوجوداین‌که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا هزینه نگه‌داری این فلز گرانبها را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره امروز با 0.74 درصد افزایش به 21 دلار و 32 سنت رسید و پلاتین با 0.02 درصد کاهش 985 دلار و 4 سنت معامله می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار