عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: تفویض اختیار به استان‌ها لازمه توسعه منطقه‌ای است

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت: تفویض اختیار از سوی دولت سیزدهم و مسئولان در سطوح ملی به استان‌ها ضرورت توسعه و رونق اقتصادی و پیشرفت منطقه‌ای است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از گناباد، محمد صفایی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران  اظهار داشت: طرح مالیات بر عایدی در مجلس با همه تلاش‌ها 139 رای آورد که برخی افرادی که با آن مخالفت کردند، نمایندگانی بودند که خودشان 12 آپارتمان در تهران داشتند.

وی ادامه داد: رشد نقدینگی در این سال‌ها به بیش از 102 درصد رسیده که این تولید فقر و شکاف طبقاتی می‌کند و متاسفانه نمایندگان مجلس هم کمتر به سراغ اصلاح ساختار رفته‌اند.

 عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تفویض اختیار از سوی دولت سیزدهم و مسئولان در سطوح ملی به استان‌ها ضرورت توسعه و رونق اقتصادی و پیشرفت منطقه‌ای است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی درباره عملکرد یک ساله دولت بیان کرد: دولت در حوزه منطقه‌ای بسیار موفق بوده و حضور در پیمان شانگهای کار خوبی بوده است ولی در حوزه‌هایی عدم موفقیت دولت را شاهد هستیم مانند زمان حذف ارز ترجیهی که سامانه رفاه ایرانیان را تکمیل نکردند.

صفایی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی بسیار بد عملکرده است و مرغداران در سامانه بازارگاه خرید می‌کرد و خیالش راحت بود که نهاده موجود است که 500 هزار تن کوتاژ تقلبی در سامانه ثبت کرده‌اند که نتیجه آن تولیدکننده از این سامانه سلب اعتماد شده کرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نظارت مجلس گفت: سه‌شنبه‌های مجلس نظارتی است و دو وزیر به مجلس می‌آیند تا پاسخ گویی داشته باشند و این حرکت جنبه نظارتی مجلس را تقویت کرده است.

شبیه شمر محبوب گنابادی ها؛ شمرخوانی «حسین مالک» یادآور مظلومیت امام حسین(ع) است + فیلممشکلات ادامه‌دار بی‌آبی در جنوبی‌ترین شهرخراسان رضوی/مردم گناباد تابستان را با قطعی آب آغاز کردندپهنه‌های معدنی "گناباد" و "بجستان" تعیین تکلیف می‌شود/ شورای معادن استان‌ها اختیار بیشتری لازم دارند

صفایی در مورد تخلفات نهاده‌های دامی در شهرستان بجستان نیز بیان کرد: در بحث نهاده‌های دامی در بجستان بعد از گذشت 15 ماه دادگاه حکمی صادر نکرده است و برخورد نامتعادلی صورت گرفت.

وی درباره مشکلات مستاجران و افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: در موضوع مسکن سال گذشته مالیات بر خانه‌های خالی مطرح شد و وزارت مربوطه مقصر اصلی است به دلیل نبود تعامل بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک  انجام نشد.

صفایی افزود: دولت اعلام کرده 2 میلیون خانه خالی داریم که اگر وارد چرخه شود کاهش فشار را داریم همچنین با جلساتی که داشته ایم مسیرهایی را برای شناسایی این خانه دنبال می‌کنیم و سامانه نیز بصورت خود اظهاری می‌شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی نیروهای دولت گفت: در ساماندهی نیروها، دولت اصرار دارد طرحی را ارائه می‌کند و مجلس اقدامی انجام ندهد که منتظر این لایحه هستیم.

صفایی عنوان کرد: کانی‌های فلزی و غیرفلزی که در منطقه وجود دارد، جهت فرآوری آن برنامه‌هایی در دست بررسی است، غیر از منابع بانک‌ها برای اولین بار منابع بنیاد علوی و بنیاد برکت به 2 شهرستان گرفته شده است.

وی ادامه داد: جاده گناباد به خواف دستور مطالعاتی آن را از وزیر راه گرفته‌ایم و جاده گناباد به بجستان هم از اداره کل راهداری گرفته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی درباره برنامه‌های این مجمع بیان کرد: دنبال اجرای ریل شرق کشور، انتقال خط انتقال نفت، گاز و آب هستیم.

وی افزود: بزرگترین معدن آهن را در خراسان داریم که متاسفانه توسط اصفهان و یزد بهره‌برداری می‌شود که این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه‌های مواصلاتی نیز عنوان کرد: اعتبارات دولت بیشتر اوراق است که 45 درصد آن نقد می‌شود که کمبود اعتبار سبب شده مسیر گناباد به مهنه با توجه به این که تکمیل شده به بهره‌برداری نرسیده است. 

صفایی افزود: از محل ماده 56 برای مسیر گناباد مهنه 100 میلیارد تومان و مسیر گناباد به قاین 200 میلیارد تومان اعتبار گرفته شده و درباره پروژه  ریل شرق کشور نیز از صندوق توسعه ملی 2500 میلیارد تومان اختصاص گرفته شده که باید 5 بانک تضمین بدهند که متاسفانه بانک ملی همکاری لازم را نداشته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که در پاییز امسال شاهد مناقصه ایستگاه راه‌آهن در گناباد باشیم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره گزارش‌های خبرگزاری تسنیم در رابطه با جاده گناباد به خواف بیان کرد: دستور ارتقای این جاده از روستایی به شهری برای مطالعه از وزیر گرفته شده و باید پیگیر برگزاری کمیسیون مربوطه و مصوبه آن باشیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار