سهم ۸۵ درصدی تهران از صادرات فرش

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که صادرات ۸۵ درصد فرش تولید شده کشور از گمرکات این استان صورت می‌گیرد و بیش از ۴۵ هزار بافنده در سطح استان اشتغال مستقیم دارند.    

یداله صادقی از تولید بالغ بر ۱۵۷ هزارو ۶۰۰ متر مربع انواع فرش در تهران و شهرستان‌های استان اعم از ورامین، فیروزکوه، ری و اسلامشهر، ملارد و بهارستان در سال گذشته خبر داد.

 

وی کمبود مواد اولیه و سرمایه ثابت و درگردش با نرخ مناسب،  نبود فرهنگ مصرف فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی و محدودیت شدید بودجه‌ای بیمه قالیبافان از مشکلات عمده این هنر- صنعت عنوان کرد و بر لزوم تبلیغ فرش‌های دستباف با قیمت مناسب توسط رسانه‌ها تاکید کرد.

 

رئیس سازمان صمت همچنین گفت: وجود واحدهای تکمیل و مرمت فرش و کارخانجات قالیشویی، پشم شویی و رنگرزی به همراه پتانسیل‌های تجاری در بازار بزرگ فرش تهران و مرکزیت در معاملات زنجیره تامین فرش دستباف از مزیت‌های استان تهران است.

 

به گفته وی تعداد ۱۹۴ جواز کارگاهی تولید و طراحی و مرمت فرش دستباف و ۱۷۹۱ گواهی نامه دوره آموزشی، تعداد ۱۰۵ پروانه قالیشویی، ۱۵پروانه چله دوانی ودارکشی و ۱۸۳۸ پروانه دررسته‌های فرش دستباف صادر شده است.

 

صادقی با اشاره به فعالیت رسته‌های فرش در قالب اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها اظهار کرد: در استان تعداد ۱۵۴ تعاونی بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۷۰ نفر را تحت پوشش خود دارند که ضمن تامین نیازهای شغلی از حقوق قانونی این صنف نیز در مراجع مختلف دفاع می‌کنند.

 

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار