جزئیات تسهیل توسعه واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران، براساس مصوبه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تا حداکثر دو برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید در عرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط زیست محیطی مربوطه بلامانع است.

یداله صادقی با اشاره به تصویب و ابلاغ تسهیل توسعه واحدهای صنعتی و معدنی درمحدوده شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران، گفت: با مصوبه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای صنعتی و تولیدی صنفی مستقر در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی بلامانع شد.       

به گفته وی براساس این مصوبه صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تا حداکثر دو برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید درعرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط زیست محیطی مربوطه بلامانع است.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که براساس این مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است به استعلام‌های مربوطه به توسعه واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حداکثر مدت ۲۰ روز از تاریخ تکمیل مدارک و مستندات پاسخ دهد.

به گفته وی اجرای این مصوبه موجب افزایش ظرفیت تولید، ارتقاء فناوری و افزایش اشتغال در صنایع استان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، صادقی قبل از تصویب این طرح گفته بود که  از سال ۱۳۴۶، مصوبه‌ استقرار صنایع بزرگ در تهران را محدود کرده و علاوه بر این هیئت وزیران ضوابطی تحت عنوان ضوابط استقرار تصویب کرده که به لحاظ محدودیت سرزمینی تهران، حجم ترافیک، تردد و محدودیت در مباحث زیست محیطی، تاکید کرده که واحدی جدید صنعتی در استان تهران به جز صنایع پوشاک، غذایی و دانش بنیان ایجاد نشود. امکان افزایش ظرفیت و توسعه صنایع موجود نیز بر اساس این ضوابط وجود ندارد.  

البته برخی کارشناسان و مسئولان حوزه محیط زیست به این طرح انتقاداتی دارند و معتقدند که ظرفیت زیستی تهران پاسخگوی صنعت و جمعیت بیشتر نیست و نادیده گرفتن این قانون باعث افزایش مشکلات آلودگی هوای تهران می‌شود.

انتهای پیام


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار