زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند.

افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت گفت: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت امسال افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.

او تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.

جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در پارسال، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و گفت: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورزها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای امسال شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار