حاشیه از مجلس|واکنش 2 نماینده به اظهارات جهان‌آبادی

رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور کار جلسه علنی امروز بود که نماینده تربت جام مباحثی درباره اولویت موضوعات بررسی شده در مجلس مطرح کرد که با واکنش نمایندگان مواجه شد.
- اخبار سیاسی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام در مجلس در جلسه امروز و در جریان رسیدگی به گزارش ایران اکونا به نقل از کمیسیون شوراها درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد یکی از نمایندگان در مورد حذف ماده یک این طرح، گفت: شرمنده‌ایم که در شرایط سخت اقتصادی و دلار 44 هزار تومان و تورم 60 درصد، برای اصلاح قانون انتخابات وقت گذاشتیم که به چه نحوی قرار است دوباره وارد مجلس شویم.

وی خطاب به نمایندگان بیان کرد: سوالم از شما به عنوان نماینده ملت ایران این است که اندکی فکر کنید؛ آیا انتخابات را که برگزار می‌کنید، ملت می‌آیند پای صندوق به شما رای بدهند یا نه.

نماینده تربت‌جام اضافه کرد: مقداری به حل مشکلات اقتصادی کشور، بدبختی‌های مردم و کاهش تورم و کنترل قیمت دلار و هزار مصیبتی که ملت دارند هم فکر کنید؛ قانون انتخابات را اصلاح کنیم، اما همکاران ، اولویت کشور حل مشکلات اقتصادی و مشکلات و گرفتاری‌های مردم و قبض گاز 3 الی 4 میلیون تومانی و خودروهای 5 برابر قیمت است.

* جوکار: برخی نباید برای رأی آوری تبلیغ کنند

اظهارات رحیمی جهان آبادی با واکنش برخی از نمایندگان همراه شد از جمله محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون‌ شوراها با اشاره به اظهارات رحیمی جهان آبادی درباره رسیدگی به مشکلات مردم به جای اصلاح این قانون گفت: رهبر معظم انقلاب در خردادماه نسبت به اصلاح سیاست های کلی انتخابات و اصلاح قانون تاکید داشتند؛ قانون فعلی دارای کاستی ها و نواقصی است و دستگاه ها پیشنهادات خود را در مورد آن ارائه کرده و گره ها و مشکلات به صورت کامل آسیب شناسی شده است.

وی افزود: البته درست است که مجلس باید به مشکلات اقتصادی رسیدگی کند، اما جای بررسی این موضوع در کمیسیون اقتصادی است و باید حل مشکلات اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم و مابقی کمیسیون ها به کار خود بپردازند و هر کمیسیونی دنبال وظیفه کارشناسی خود باشد و برخی نباید برای رأی آوری تبلیغ کنند. می طلبد رئیس جلسه در مورد این مباحث به نمایندگان تذکر دهد.

* شریعتی: نماینده تربت‌جام خارج از موضوع صحبت و نطق انتخاباتی کرد

در ادامه مالک شریعتی نماینده تهران با استناد به مواد 22 و 109 آیین نامه داخلی مجلس نسبت به اظهارات نماینده تربت جام بیان کرد: بر اساس این مواد وقتی نماینده ای خارج از دستور صحبت می کند، باید مانع آن شد و حتی میکروفن او را قطع کرد. متاسفانه آقای رحیمی جهان آبادی خارج از موضوع صحبت کرد و در واقع نطق انتخاباتی کردند.

وی افزود: در گذشته نیز در مجلس تذکرهایی را در این رابطه دادیم و اگر اجازه دهیم نمایندگان در زمان خود اخطار و تذکر دهند، نیازی نیست کسی در این گونه مواقع با دو دو کردن مخالفت خود را اعلام و علت این موضوع این است که در زمان مشخص به نماینده اجازه تذکر داده نمی شود؛ شأن مجلس باید رعایت شود، این نماینده نسبت به تمامی همکاران ما اتهام وارد کردند که به فکر مردم نیستند، در حالی که مجموع مصوبات اقتصادی به ویژه عدالت محور مجلس یازدهم از مجموع 3 مجلس گذشته بالاتر است.

نماینده تهران خاطر نشان کرد: دستور قبلی در جلسه علنی امروز نیز در مورد طرح مالیات بر سوداگری بود و مباحث اقتصادی در کمیسیون های مربوطه در حال پیگیری است و هر کدام از کمیسیون ها سهمی دارند و نمی توانند به تمامی موضوعات بپردازند.

شریعتی گفت: اگر همکار محترم دنبال مطالبات مردم بود، بهتر بود به دولت قبل و در مورد مشکلاتی که در رابطه ما با کشور ترکمنستان اتفاق افتاد و امروز اثر آن را در تربت جام حوزه انتخابیه ایشان می بینیم و مردم در رابطه با گاز با مشکل مواجه شده اند، تذکر داده و پیگیری می کردند و باید در آن زمان به وزیر امور خارجه وقت تذکر می دادند که امروز شاهد درد و رنج مردم حوزه انتخابیه شان نباشند، البته اگر به دنبال نظر مردم هستند.

انتهای‌ پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار