جلسه مجلس غیرعلنی شد

جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوال از وزیر کار دقایقی پیش غیرعلنی شد.


 سوال عبدالرضا مصری و رشیدی نمایندگان کرمانشاه از وزیر کار در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

پیش از طرح سوال، عبدالرضا مصری درخواست غیرعلنی شدن این جلسه را مطرح کرد و در این باره گفت: من حدود ۱۸ ماه موضوع را پیگیری کردم که شاید به نتیجه برسد و به صحن کشیده نشود تا وقت نمایندگان هم گرفته نشود.

وی ادامه داد: در قانون برنامه توجهات جدی به اقشار مختلف شده و ما به دنبال رفع مشکل هستیم نه سوال کردن و یقه گرفتن. من ۱۸ ماه است که بین سازمان مدیریت و وزیر محترم برای یک امر قانونی تلاش می‌کنم و تا الان به نتیجه نرسیده‌ام. اگر جلسه غیرعلنی باشد خوراکی هم برای برخی فراهم نمی‌شود.

مصری همچنین اظهار کرد: طبیعتا علنی بودن جلسه به نفع نماینده سوال کننده است و اگر خود سوال کننده می‌گوید جلسه غیرعلنی شود حتما به نفع کشور است.

حاجی دلیگانی به عنوان مخالف غیرعلنی شدن جلسه مجلس در این باره گفت: شفافیت بهتر از این است که بخواهیم مردم در جریان یک مطلب به این مهمی نباشند. دولت بسیاری از احکام قانون برنامه را عمل نکرده از جمله موضوع سوال آقای مصری که چرا ۲۰ درصدی که برای محرومین و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی باید اضافه می‌شد اضافه نشد، این حرف درستی است و مردم باید بدانند این اتفاق نیفتاده است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: شفاف سازی حقوق مدیران چه شد؟ چهار سال از اجرای قانون برنامه گذشته ولی سایتی که بعد از یکسال باید راه‌اندازی می‌شد و عموم مردم آن را می‌دیدند راه‌اندازی نشده است. پیشنهاد من این است که جلسه علنی باشد.

مالک شریعتی نیز در اخطاری مستند به اصل ۶۹ قانون اساسی گفت: جلسه غیرعلنی در شرایط اضطرار و به درخواست نمایندگان برگزار می‌شود. این یک موضوع عادی است و خلاف قانون است که جلسه را غیرعلنی کنیم.

علیرضا سلیمی نیز در تذکری مستند به مواد ۱۰۲ و ۲۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه در صورت اضطرار و به تقاضای نمایندگان غیرعلنی برگزار می‌شود و تقاضاکنندگان باید ادله را بگویند ما نمی‌توانیم بدون گفتن ادله این را دربست قبول کنیم، لذا سوال باید علنی مطرح شود.

در نهایت درخواست عبدالرضا مصری برای غیرعلنی شدن مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۱۶۰ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

قاضی‌زاده هاشمی که اداره جلسه را برعهده داشت، با بیان این‌که این جلسه یک جلسه غیرعلنی رسمی است، گفت که پس از پایان سوال از وزیر کار جلسه مجلس شورای اسلامی مجددا علنی خواهد شد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار