ثبت بیشترین افزایش قیمت ماهانه سوخت در انگلیس طی 23 سال گذشته

قیمت بنزین در انگلیس حدود 6.67 پنی در هر لیتر در ماه اوت بالا رفته و قیمت گازوئیل هم 8 پنی افزایش یافته است. این بیشترین افزایش قیمت ماهانه سوخت در انگلیس طی 23 سال گذشته است.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، شرکت امداد جاده‌ای انگلیس RAC در روز دوشنبه اعلام کرد رانندگان انگلیسی شوک بزرگی را در ماه اوت تجربه کردند. قیمت بنزین و گازوئیل بیشترین افزایش ماهانه را در 23 سال گذشته در بحبوحه افزایش قیمت جهانی نفت داشته است.

اطلاعات این شرکت نشان می‌دهد قیمت بنزین در انگلیس حدود 6.67 پنی در هر لیتر در ماه اوت بالا رفته و قیمت گازوئیل هم 8 پنس افزایش یافته است. این دو سوخت پر مصرف در انگلیس بیشترین افزایش قیمت ماهانه خود را در 23 سال گذشته تجربه کردند.

طبق آمار شرکت RAC، متوسط قیمت پر کردن یک باک از بنزین بدون سرب در ماه اوت 5 دلار و 5 سنت گران‌تر از ژوئیه بوده و قیمت پر کردن یک باک از گازوئیل هم در پایان ماه اوت 5 دلار و 57 سنت گران‌تر محاسبه شده است.

پاداش نقدی دولت انگلیس به مردم برای کاهش مصرف برق در زمستانافزایش اجاره بهای مسکن در انگلیس

مطالعات این شرکت نشان می‌دهد افزایش قیمت سوخت نتیجه بالا رفتن قیمت نفت است که 12 دلار از آغاز ژوئیه افزایش یافته و حالا به حدود 87 دلار در هر بشکه رسیده است. این شرکت دلیل افزایش قیمت نفت را کاهش عرضه اوپک پلاس می‌داند.

قیمت سوخت در ماه اوت از آن جهت باعث تعجب رانندگان انگلیسی شده که انتظار قیمت بسیار پایین‌تر را نسبت به تابستان گذشته داشتند. قیمت نفت در آغاز ماه جاری میلادی به بالاترین رقم از ابتدای 2023 رسید که نتیجه کمبود عرضه در بازار و انتظار ادامه کاهش تولید عربستان و روسیه در ماه اکتبر است.

قیمت نفت آمریکا و نفت برنت در روز جمعه به ترتیب به اوج 85 و 88 دلار در هر بشکه رسیدند. در این بین قیمت بنزین در آمریکا هم افزایش یافته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار