افزایش قیمت فروش نفت ایران به آسیا

شرکت ملی نفت ایران قیمت فروش رسمی همه گریدهای نفتی خود به مقصد آسیا در ماه میلادی آینده را ۷۵ تا ۸۰ سنت در هر بشکه نسبت به ژوییه افزایش داد.

به گزارش پلاتس، شرکت ملی نفت ایران قیمت فروش گریدهای نفتی سبک و سنگین خود را هر یک به میزان ۸۰ سنت در هر بشکه نسبت به ژوییه افزایش داد و به ترتیب دو دلار و ۴۰ سنت و یک دلار و ۳۰ سنت بالاتر از نرخ قیمت پایه منطقه ای عمان/دوبی در اوت تعیین کرد.

همچنین قیمت نفت فروزان را ۷۵ سنت در هر بشکه افزایش داد و یک دلار و ۳۵ سنت بالاتر از قیمت پایه منطقه تعیین کرد. قیمت نفت سروش برای فروش در اوت هم ۸۰ سنت در هر بشکه افزایش یافت.

عربستان سعودی هفته گذشته پس از این که مذاکرات اوپک پلاس درباره افزایش تولید نفت بدون نتیجه ماند، قیمت فروش نفت در ماه اوت برای خریداران از آسیا گرفته تا آمریکا را افزایش داد. شرکت آرامکوی سعودی قیمت فروش رسمی نفت به آسیا که بازار اصلی این شرکت است را برای گرید نفتی سبک عرب لایت به میزان ۸۰ سنت افزایش داد و دو دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه منطقه ای تعیین کرد. این بزرگترین افزایش ماه به ماه از ژانویه بود و نشان می دهد که این غول نفتی با وجود کمبود عرضه در بازار، تولیدش را ماه آینده افزایش نخواهد داد.

بهای معاملات نفت و بازارهای فیزیکی با پیشرفت نرخ واکسیناسیون که به بهبود تقاضا کمک کرده، افزایش پیدا کرده است. فروپاشی مذاکرات اوپک پلاس به معنای آن است که محدودیت تولید فعلی در اوت بدون تغییر می ماند و به کمبود شدیدتر عرضه در بازار منجر می شود.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار