کرونا مانع صعود نفت شد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در با رسیدن طوفان به خلیج مکزیکو و توقف تولید این منطقه از یک سو و نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا با ادامه بحران کرونا از سوی دیگر، تغییر چندانی نداشت.

 بهای معاملات نفت برنت دو سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۴۴ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص قیمت در ابتدای معاملات روز دوشنبه افزایش داشتند.

طوفان مارکو و طوفان گرمسیری لورا روز یکشنبه کارائیب و خلیج مکزیکو را درنوردید و شرکتهای انرژی را وادار کرد کارکنانشان را از سکوهای نفتی فراساحلی تخلیه کرده و تولید نفت را متوقف کنند.

تولیدکنندگان ۵۸ درصد از تولید نفت فراساحلی خلیج مکزیکو و ۴۵ درصد از تولید گاز طبیعی را در روز گذشته متوقف کردند. این منطقه عامل ۱۷ درصد از تولید نفت و ۵ درصد از تولید گاز طبیعی آمریکا است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در نیویورک در این باره اظهار کرد: قیمتهای نفت با مشکلات مضاعف در آتلانتیک و اختلال فعالیتهای نفتی در خلیج مکزیکو می توانست افزایش پیدا کند با این همه ابهامات ناشی از شیوع ویروس کرونا که بر دورنمای تقاضا برای نفت سنگینی می کند مانع صعود قیمتها شد.

طبق آمار رویترز، شمار قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان روز یکشنبه از مرز ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد و آمریکا، برزیل و هند در زمینه افزایش آمار قربانیان پیشتاز بودند.

عامل دیگری که رشد قیمتها را محدود کرد، افزایش شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا در هفته گذشته بود که نخستین افزایش هفتگی از مارس به شمار رفت و شرکتهای انرژی آمریکایی بیشترین میزان دکلهای نفتی را در هفته ماه گذشته اضافه کردند.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال عاملی که از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد گزارش اوپک اعضای اوپک و متحدانش شامل روسیه بود که بر اساس آن، کشورهایی که در گروه اوپک پلاس در فاصله مه تا ژوییه بالاتر از سهمیه خود نفت تولید کرده اند باید به مدت دو ماه تولیدشان را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا مازاد تولیدشان را جبران کنند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار