توسلی در گفتگو با مهر:

اصلاحات درباره بیانیه موسوی اعلام موضع کند/ لزوم برخود با میرحسین

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تکلیف جریانات سیاسی مختلف نسبت به بیانیه موسوی مشخص شود و اگر تفکر میرحسین با اصلاحات انطباق دارد، باید اعلام شود.

فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با بیانیه اخیر میرحسین موسوی و حرمت‌شکنی او نسبت به مدافعین حرم و سردار همدانی گفت: این بیانیه که توسط میرحسین موسوی به عنوان یکی از عناصر اصلی فتنه ۸۸ منتشر شده است، توهین به همه شهدای بزرگ به ویژه شهدای حرم، شهید همدانی، حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق است!

وی تصریح کرد: عباراتی که موسوی در بیانیه خود استفاده کرده است، شایسته خود او، همفکران، هم‌پیالگان و همه کسانی است که نه به شهادت اعتقادی دارند و نه درکی از مسائل امنیتی و ملی دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار ما این است که آن چنان که شایسته افراد خائن به کشور است با میرحسین نیز برخورد شود. هرگز تصور نمی‌کردم کسی که در این کشور مسئولیت بزرگی همچون نخست وزیری داشته و نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است، آنقدر به خود جرئت و جسارت بدهد که به این شکل به شهدای این خاک توهین کند و قلب خانواده معزز و مردم را به درد آورد.

توسلی بیان کرد: عباراتی که موسوی در این بیانیه نوشته یا کسان دیگری برای او نوشته‌اند، همان چیزی است که در بیانیه‌های جریانات تکفیری می‌بینیم یا در عملکرد آنها و منافقین شاهد بروز و ظهور آن هستیم؛ حتی بخش‌هایی از این بیانیه تندتر و موهن‌تر از عباراتی است که منافقین و تکفیری‌ها علیه ما به کار می‌برند.

وی ادامه داد: به نوبه خود از مردم عزیز به ویژه خانواده شهدا به خاطر این بیانیه عذرخواهی می‌کنم. ضمن اینکه به شدت این اقدام موهن را محکوم می‌کنیم از مسئولان ذیربط می‌خواهیم به شکل مناسب با موسوی یا هر کسی که به خانواده بزرگ شهدا اهانت کند، برخورد جدی داشته باشد.

توسلی تأکید کرد: کسانی که حاج حسین همدانی و شهدای حرم را می‌شناسند، می‌دانند که آنها انسان‌های بزرگی بودند و در پیشگاه خداوند اجری محفوظ دارند. مردم نیز زحمات این عزیزان را قدر می‌دانند و خون آنها را ارج می نهند.

وی با تأکید بر ضرورت اعلام موضع جریانات سیاسی نسبت به این بیانیه، اظهار کرد: نه فقط محمد خاتمی که لیدر اصلاحات به شمار می‌رود بلکه هر فرد دیگری که در این کشور مسئولیت دارد، به هر نحوی حرفش شنیده می‌شود، چهره به شمار می‌رود، تریبونی در اختیار دارد و مردم برایش احترام قائل هستند، باید تکلیف و نسبت خود را با این موضوع روشن کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تکلیف جریانات مختلف باید نسبت به این بیانیه که توسط موسوی صادر شده است، مشخص شود. اگر موضعی که موسوی اتخاذ کرده است، با جریان سیاسی همچون اصلاحات انطباق داشته باشد، این موضوع باید مشخص شود. آیا این بیانیه مهم با همکاری و هماهنگی برخی جریانات سیاسی خاص تنظیم و منتشر شده است یا صرفاً شخص میرحسین موسوی پشت آن بوده است؟ در هر صورت مسئولان ذیربط باید با پاسخ به این سوالات تکلیف را مشخص و جریانات سیاسی نیز موضع خود را با شفافیت و صراحت اعلام کنند.

توسلی خاطرنشان کرد: اگر اصلاح طلبان چنین تفکر و موضعی را قبول دارند باید آن قدر جسارت داشته باشند که در مقابل مردم بایستند و بگویند این بیانیه را خودمان تنظیم کرده‌ایم، آن را قبول داریم و هزینه‌های آن را نیز می‌پذیریم، تا مردم نیز بتوانند نسبت به مواضع و دیدگاه آنها آگاهی داشته باشند و تصمیم‌گیری کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار