نادیده گرفتن دستکاری فنی در برج‌های دوقلوی کیش خطرناک است

استمداد از رییس دستگاه قضا برای پیشگیری از فاجعه‌‌ای احتمالی

همزمان با هفته قوه قضاییه خواستار ورود رئیس قوه قضاییه به پرونده برج‌های دوقلوی کیش هستیم. به گزارش «ایران‌اکونا»، مرسل جلالی، سرمایه‌گذار و سازنده برج‌های دوقلوی کیش درباره مشکلات ایجاد شده در این برج‌ها، ضمن اعلام این مطلب گفت: این پروژه 20هزار میلیاردی با رعایت اصول استانداردهای روز دنیا ساخته و به لطف خدا به عنوان یکی از خوشنام‌ترین پروژه‌های ساختمانی نیز مطرح شد.

وی افزود: در سال1397 اقدامات لازم جهت اخذ پایان کار را انجام دادم ولی متاسفانه به دلیل ایجاد تغییرات خارج از ضابطه فنی مهندسی توسط یکی از خریداران که باعث آسیب به سازه برج شده بود پایان کار صادر نشد.

جلالی ادامه داد: بعد از گذشت سه سال از پیگیری‌های بنده که در تلاش بودم مهندسین فنی از قسمت‌های تجمیع شده بازدید کنند و هر بار با مقاومت شخص خاطی با بازدید مواجه می‌شدم، متوجه شدم وی موفق به دریافت پایان کار با دستور قضایی شده است! سوأل من این است که چرا به دلیل تغییرات ایجاد شده در چند واحد و آسیب وارد شده به سازه، بنده نتوانستم پایان کار بگیرم ولی شخص خاطی بدون رفع مشکلاتی که ایجاد کرده بود موفق به صدور پایان کار با دستور قضایی شد؟! چه حمایت‌هایی از ایشان به‌عمل آمده که جان مردم به بهای منفعت شخصی وی نادیده گرفته شده؟ در طی این سالها چرا وی اجازه ورود و بازدید به مهندسین ناظر را نداد و ترجیح داد به مقاومت خود ادامه دهد.

سرمایه‌گذار و سازنده برج‌های دوقلوی کیش یادآور شد: متاسفانه پس از آنکه پایان کار برج‌های دوقلوی توسط این فرد صادر شد، حادثه دلخراش متروپل هم در همان زمان اتفاق افتاد و نهادهای قضایی دستور پیگیری این فاجعه انسانی را صادر کردند که در مرحله اول همه نگاه‌ها متوجه شخص سازنده متروپل شد، اگر چه نهادهای دولتی هم به‌دلیل همکاری غیرقانونی با سازنده متهم شمرده شدند.

وی افزود: این حادثه باعث شد بنده به عنوان سازنده و خالق این اثر ملی پیگیری‌های جدی‌تر را انجام دهم بنابراین با طرح شکایت از دادستان کل کشور درخواست ورود به موضوع را مطرح کردم؛ خوشبختانه دادستان کل کشور دستورات لازم به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی و حفظ جان و مال مردم را به دادستانی هرمزگان صادر کرد ولی در کمال ناباوری برای بارچندم در مقابل دستور مقامات قضایی استان هم مقاومت شد و اجازه ورود به مهندسین مراجعه کننده داده نشد.تداوم این رفتارها از سوی شخص خاطی نگرانی بنده را بیشتر کرده وباعث شده که از مقامات قضایی درخواست ورود جدی به این موضوع را داشته باشم.

جلالی گفت: بنده تمامی اقداماتی را که به عنوان یک سازنده برای رفع مشکلات ایجاد شده باید انجام می‌دادم، انجام دادم؛ به تمام مراکز مربوطه مراجعه کردم و در رسانه‌ها نیز هشدار دادم که با اقدام به موقع نهادهای نظارتی مانع از وقوع حادثه شویم ولی تا به امروز نه نهادی ورود کرده و نه دری باز شده تا بازدیدی صورت پذیرد؛ اخیرا نیز اخباری در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی منتشر و برج‌های دوقلوی کیش با متروپل مقایسه شده است و این مسأله نگرانی ساکنین که بیش از هزار نفر هستند را بیشتر کرده است

جلالی در پایان تاکید کرد: به عنوان سازنده و سرمایه‌گذار این پروژه ملی از قوه قضاییه درخواست ورود موثر به پروژه برج‌های دوقلوی کیش را دارم و امیدوارم با ورود به موقع از وقوع هرگونه حادثه ناگوار جلوگیری شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار