وزیر اقتصاد و دارایی:

آغاز تفیض اختیارات به استانداری‌ها / تورم باید کنترل شود

کرمان - وزیر اقتصاد و دارایی مهار تورم را یکی از اولویت های جدی دولت دانست.

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار مهر، احسان خاندوزی ظهر پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی در استان کرمان اظهارداشت: یکی از درخواست‌های استان‌ها تفیض برخی اختیارات برای سرعت در تصمیم گیری های اقتصادی است در همین راستا تصمیم داریم مناطق را قوی و برخی اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم تا بهترین تصمیم گرفته شود و در همین راستا در وزارتخانه تفویض اختیارات شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی شاخص تورم در بی ثباتی در قیمت‌ها در وضعیت مطلوبی نیست عنوان کرد: در تلاش هستیم با سیاست گذاری‌های مناسب اقتصادی شرایط را بهبود بخشیم و کارهای خوبی نیز در این مسیر آغاز شده است.

وی عنوان کرد: در واقع باید برای بهبود شرایط اقتصادی علاج فوری انجام شود و در این راستا انضباط دولت در دستور کار قرار گرفته است و سختگیری‌ها را از دستگاه‌های دولتی آغاز کرده‌ایم.

وی در خصوص نوسانات قیمت‌ها نیز گفت: از سال ۹۷ تا سال گذشته نرخ تورم بالایی تجربه شده است و فشار رفاهی بر خانوارها جدی بود که طبیعتاً این فشار به تولید نیز منتقل شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مهار تورم افزود: مهار تورم در اولویت نخست برنامه‌های اقتصادی قرار دارد و همزمان رونق تولید و کمک به تولید کنندگان نیز انجام می‌شود تا شاهد پویایی اقتصاد باشیم.

خاندوزی گفت: رشد تولید و رونق اقتصادی ملی و تسهیل امور در راستای سرمایه گذاری و تولید جهت گیری های جدی است که در حال انجام است.

وی در خصوص مالیات‌ها نیز گفت: در واقع مالیات‌ها باید در استان‌ها پرداخت شود و مجلس نیز همراهی لازم را دارد و مجموع مالیات‌ها و عوارض به استان‌ها بر می‌گردد و این مساله موجب رونق اقتصادی و عمرانی استان‌ها می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار