رئیس سازمان صمت اردبیل:

۵۱۱ طرح صنعتی در ۲ سال آینده هدف‌گذاری شده است

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۵۱۱ طرح صنعتی با اشتغال ۲۱ هزار نفر در افق ۲ سال آینده در استان اردبیل هدف‌گذاری شده تا مراحل اجرایی آن انجام شود.

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار مهر، رامین صادقی پیش از ظهر یکشنبه در آخرین جلسه ستاد تسهیل در اردبیل اظهار کرد: قرار است از این تعداد طرح صنعتی ۱۹۲ طرح در سال آینده و ۳۱۹ طرح نیز در سال ۱۴۰۳ به مرحله عملیاتی و افتتاح برسند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه بهین‌یاب، یک‌هزار و ۲۸۰ طرح صنعتی جواز تأسیس گرفتند، تصریح کرد: استان اردبیل در صدور جواز تأسیس و پایش دقیق این طرح‌ها برای ورود به فاز عملیاتی جز استان‌های پیشرو کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این طرح‌های صنعتی که عمدتاً صنایع بزرگ و اشتغال‌زا را شامل می‌شود در ایجاد فرصت اشتغال و تحول اقتصادی استان نقش‌آفرینی اصلی خواهد داشت.

صادقی افزود: ما با دقت کامل در ۲ سال آینده اجرای این طرح‌های صنعتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهیم تا مشکلات و نارسایی‌های آنها به سرعت برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال با تاکید استاندار اردبیل واحدهای راکد احیا شده و با همراهی سرمایه‌گذاران به چرخه تولید بازگشتند.

صادقی فعال بودن یک‌هزار و ۵۶ واحد صنعتی را در استان یادآور شد و اضافه کرد: ۹۱ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان فعال هستند و تنها ۱۰۱ واحد غیرفعال بوده که ۶۸ مورد از آنها قابل احیا است که در رویکرد اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل قرار گرفته است.

وی برآورد اشتغال احیای این واحدهای راکد را ۲۷ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: برای فعال کردن این واحدهای صنعتی به سرمایه‌گذاری ۷۵ هزار میلیارد تومانی نیاز داریم.

صادقی به صدور ۲۰۲ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی با اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تا آخر اسفندماه اشاره کرد و گفت: بانک‌های عامل همراهی خوبی را در پرداخت تسهیلات برای این واحدها داشتند.

وی بیان کرد: استقبال سرمایه‌گذاران از طرح‌های صنعتی به ویژه در ۲ سال اخیر به حدی بوده که ما در واگذاری زمین‌های صنعتی با کمبودهایی روبه‌رو شدیم که قرار شده محدوده شهرک‌ها و واحدهای صنعتی توسعه پیدا کند.

صادقی در مورد توسعه واحدهای با مقیاس کوچک‌تر و متوسط در استان اظهار کرد: در این زمینه نیز اقدامات خوبی آغاز شده تا واحدهای اثرگذار وارد فاز توسعه‌ای در بخش‌های مختلف شوند.

وی استان اردبیل را قطب تولید محصولات تأثیرگذار در استان اعلام کرد و گفت: تولید ۸۰ درصد ورق‌های اچ. تی. اف و ام. دی. اف به همراه تولید توپ‌های ورزشی و اسباب‌بازی و تولید ۲۰ درصد لاستیک رادیال و باتری‌های خودرو نیز از دیگر توفیقات استان در بخش صنعت است.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با همراهی مسئولان قضائی استان در ۲ سال اخیر احیای واحدهای صنعتی و توسعه واقعی آنها انجام شده و ۳۶ واحد به چرخه تولید بازگشتند تا فرصت اشتغال ۶۰۶ نفر در این واحدها فراهم آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در سال آینده نیز تلاش می‌کنیم تا احیای ۶۸ واحد صنعتی را در استان اردبیل در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها قرار دهیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار