۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه

بانوان خانه دار غیر شاغل دارای سه فرزند تا ۳۱ فروردین مهلت دارند برای بیمه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی به صورت رایگان ثبت نام کنند.

اسدی مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پوشش بیمه اجتماعی برای بانوان روستایی و عشایر خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند که فرزندان آنها در قید حیات هستند، به صورت رایگان به همت دولت برقرار می‌شود.

او افزود: بانوان در صورتی که بیمه پرداز اصلی نباشند می‌توانند تا ۳۱ فروردین با مراجعه به سایت روستا و یا مراجعه به کارگزاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری محل سکونت خود نسبت به برقراری این بیمه اقدام کنند و در این مرحله فرزند سوم آنها می‌بایست متولد ۱ فروردین سال ۹۶ به بعد باشد و برای سایر بانوان در طرح‌های بعدی فراخوان داده می‌شود.

اسدی بیان کرد: در این طرح بانوان تا ۷ سال از طرف دولت به صورت رایگان بیمه می‌شوند و بعد از آن به ازای تولد هر فرزند جدید ۲ سال به این عدد اضافه می‌شود و همچنین در این طرح شرط سنی برای مادر باردار وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از این مدت، ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و خود فرد تنها ۳۰ درصد از حق بیمه را متقبل می‌شود که این بیمه شامل بازنشستگی، مستمری بگیری، از کار افتادگی و دیگر خدمات نیز می‌باشد.

او عنوان کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند حتی اگر در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر باشند و در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر کسانی که بیمه شده اصلی نیستند می‌توانند تحت پوشش این بیمه با پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه توسط خود فرد و ۷۰ درصد توسط دولت قرار بگیرند.

اسدی تصریح کرد: شرط سنی برقراری این بیمه حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و در استان ۱۶۴ هزار و ۴۱۷ نفر بین ۱۸ تا ۵۰ سال فاقد هیچگونه بیمه شناسایی شدند که تاکنون ۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر را بیمه کرده‌ایم و از باقی افراد می‌خواهیم تا نسبت به برقراری این بیمه که مزایای بسیار خوبی دارد اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار