۱۶۱۷ پرونده تخلف صنفی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در قم تشکیل شد

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و آغاز ماه مبارک رمضان تعداد یکهزار و۶۱۷ پرونده تخلف صنفی در استان قم تشکیل شده‌است.

سیاوش فولادی وندا گفت: از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ تا کنون تعداد هشت هزار و ۶۸۵ واحد صنفی توزیعی – خدماتی در استان قم بازدید شده که منجر به شناسایی یک هزار و ۶۱۷ واحد متخلف شده‌است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: همچنین با همکاری دستگا‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی، بسیج، راه شهرسازی، میراث فرهنگی، دامپزشکی، فرمانداری، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو و دیگر نهاد‌ها تعداد یک‌هزار و ۷۸ مورد بازرسی مشترک انجام شد که از این تعداد ۲۷۰ پرونده به ارزش ۱۵ میلیارد و ۱۹ میلیون پرونده تشکیل شده‌است.

او ادامه داد: برای این واحد‌های صنفی پرونده تخلف به ارزش چهار هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.

فولادی وندا گفت: در طی این مدت ۷۳۳ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام که ۵۳۵ مورد بررسی قرار گرفته‌است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: از عموم شهروندان استان قم تقاضا می‌کنیم هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

گفتنی‌است براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار