گلایه استاندار سیستان و بلوچستان از وضعیت شهرک‌های صنعتی مرزی استان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فرصت ویژه مرز در سیستان و بلوچستان باید اقلام صادرات محور را در شهرک‌های صنعتی استان تولید کنیم.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط‌ عمومی استانداری، محمد کرمی در جلسه شورای اداری شهرستان راسک با اشاره به اتمام سال با طرح سوال از مسئولین اظهار داشت: ما مسئولین در طول سال گذشته چقدر به وظایف خود عمل و شبانه روز تلاش کردیم تا مشکلات مردم را برطرف کنیم؟

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فرصت ویژه مرز در سیستان و بلوچستان باید اقلام صادرات محور را در شهرک‌های صنعتی استان تولید کنیم.

کرمی با گلایه از وضعیت شهرک‌های صنعتی مستقر در در مرزهای استان، گفت: چرا پیشرفت‌ شهرک‌های صنعتی استان در حد جدول‌گذاری است؟ باید با توجه به فرصت صادرات اقلام صنعتی را در همین شهرک‌ها تولید کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین و همچنین هدایت مردم به سوی سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت‌های تعاونی باید از سرمایه‌های مردم در امور اقتصادی استفاده شود.

کرمی خاطرنشان کرد: ظرفیت کشاورزی این منطقه منحصر به فرد است و در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت خدادادی، مسئولان به ویژه جهاد کشاورزی باید برنامه‌ریزی و تلاش کند.

 استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آیا کسی غیر از مدیران همین منطقه کارها را باید انجام دهند، افزود: مسئولان باید دنبال نوآوری و خلاقیت بوده و شبانه روز پیگیر انجام امور باشند.

 وی با اشاره به ظرفیت کارخانه‌های سیمان در راستای مبادلات خارجی، بیان کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد ماده اولیه سیمان در کشورهای آفریقای وجود ندارد، بنابراین ما می‌توانیم کلینکر تولیدی در استان را به این کشورها صادر کنیم.

کرمی گفت: میزان صادرات ما با پاکستان باید افزایش یابد و برای توسعه امر واردات و صادرات ابتدا باید بازارچه‌های مرزی در هر دو کشور فعال شود. فعال شدن بازارچه مرزی در رونق اقتصادی خود شهرستان هم بسیار تاثیرگذار است.

استاندار بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان و جوانان توانمندی برای پیشرفت دارد و همه مسئولان در جهت شکوفایی آن و رسیدن به اهداف باید شبانه روز در میدان عمل باشند.

 وی با اشاره به ارزش‌های اسلامی و قرآن بیان داشت: انسجام، وحدت و برادری در جهت پیشرفت مسلمانان بسیار حائز اهمیت است و دشمنان و صهیونیست تلاش می‌کنند که بین امت اسلامی تفرقه افکنی کنند تا نتوانیم در زمینه های اقتصادی علمی و فرهنگی رشد کنیم.

کرمی در ادامه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا پرداخت و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با عظمت در دنیا پیش می‌رود و همین اعتبار و عظمت ایران در دنیا موجب اقبال بسیاری از کشورها برای ارتباط با ایران شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار