کدام بانک‌ها بدهکاران کلان خود را معرفی کردند؟

وزیر اقتصاد در سال گذشته بانک‌ها را مکلف کرد تا اسامی ابربدهکاران را در سایت خود منتشر کنند و تا پایان سال گذشته خبری از انتشار اسامی مذکور نشد اما در سال جدید و از روز گذشته، چهار بانک نسبت به انتشار اسامی ابربدهکاران خود اقدام کرده‌اند.                                 

 پاییز سال گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای از بانک مرکزی درخواست کرد تا بانک‌ها را به انتشار هر سه ماه یکبار فهرست ابربدهکاران در سایت خود ملزم کند.

   

همچنین، در این زمینه بانک‌ها باید مشخصات تسهیلات گیرنده یا متعهد، توجیه بانک برای تخصیص منابع، مبلغ تسهیلات یا تعهدات، میزان بازپرداخت، مانده بدهی، نرخ سود، نوع کلی تضامین را نیز منتشر کنند.

   

بررسی‌ها حاکی از آن است که بانک‌ها تا پایان سال گذشته نسبت به انتشار اسامی ابربدهکاران خود اقدام نکردند و در سال جاری نیز، طی روز گذشته بانک ملی، اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کرد.

   

پس از این بانک، بانک‌های کشاورزی، مسکن و پست بانک نیز اسامی ابربدهکاران را منتشر کردند.

   

درحالیکه تاکنون چهار بانک اسامی بدهکاران کلان را منتشر کرده‌اند اما بر خلاف دستور وزیر اقتصاد به بانک‌ها، برخی از آن‌ها جزئیات پرداخت تسهیلات و میزان بدهی را اعلام نکرده‌اند.

   

در ادامه می‌توانید تصاویر اسامی بدهکاران کلان بانک‌های کشاورزی، مسکن و پست بانک را مشاهده و فایل لیست ابرهدکاران بانک ملی را از این لینک دریافت کنید.

   

   

   

   

پیش از این نیز، در مناظرات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عبدالناصر همتی - رئیس کل سابق بانک مرکزی- با ارائه کاغذی دست‌نوشته نام ۱۱ بدهکار عمده بانکی را در اختیار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی قرار داد که نام بدهکاران عمده بانکی در آن به ترتیب دانیال‌زاده، عظام، صدرهاشمی‌نژاد، العقیلی، اقدامیان، فلاحتیان، شفیعی، گرامی، ایزدپناه، رستمی‌صفا و ریخته‌گران بود.

   

سیدابراهیم رئیسی هم در آن زمان اعلام کرد که "به جای اعلام اسم، ابربدهکاران بانکی را محاکمه کردیم"؛ به گفته کارشناسان،اکنون که بانک‌ها شروع به انتشار اسامی بدهکاران کلان کرده‌اند، لازم است تا صرفا به انتشار اکتفا نشود و انجام اقداماتی در جهت مطالبه این بدهی‌ها و  کنترل میزان مطالبات معوق مهم‌تر است زیرا، مطالبات معوق به معنای قفل شدن بخشی از پول بانک‌ها و بسته شدن دست آن‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم است.

   

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار