کاهش سفرهای جاده‌ای تا روز شنبه/مردم به پایانه‌ها نروند

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از کاهش دو سوم سفرهای جاده‌ای با وسایل حمل و نقل عمومی تا روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: از مردم می‌خواهیم به پایانه‌های مسافری مراجعه نکرده و از ازدحام در این مکان‌ها خودداری کنند.      

داریوش باقرجوان  اظهار کرد: بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا باید تمام شقوق حمل‌ونقل، سفرهای خود را  تا یک سوم کاهش دهند یعنی تعداد سرویس‌های ارائه شده به مسافران تا این تعداد کاهش پیدا خواهد کرد تا هر کسی که سفر ضروری دارد بتواند کار خود را انجام دهد و همه نتوانند دراین ایام پرمخاطره کرونایی به سفر بروند.

وی افزود: در این راستا برای هر مسیری تعداد و ظرفیت سرویسی در شرایط عادی در نظر گرفته شده است که کاهش پیدا می‌کند، به عنوان مثال اگر در مسیر تهران-مشهد تعداد ۵۰۰ سرویس اتوبوس به صورت روزانه پیش‌بینی کرده باشیم آن را به یک سوم یعنی حدود ۱۵۰ سرویس کاهش می‌دهیم و این برنامه به مسافران ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: بر این اساس از همه مردم می‌خواهیم به هیچ وجه به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل‌ونقل مراجعه نکنند و درخواست بلیت نداشته باشند چون مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست و توان پاسخگویی با ظرفیت‌های محدود کنونی وجود ندارد.

باقرجوان در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر مسافری از قبل بلیت سفر خود را خریداری کرده باشد نیز مشمول این محدودیت خواهد شد؟ اعلام کرد: معمولا سفر از پیش برنامه‌ریزی شده‌ای در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای نداریم و مردم برای سفرهای جاده‌ای به صورت روزانه بلیت تهیه می‌کنند اما اگر هم بلیتی از قبل تهیه و مشمول محدودیت‌های سفر جدید شده باشد، آن سفر کنسل و هزینه بلیت مسافر استرداد خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه ممکن است در این شرایط شرکت حمل و نقلی به دلیل تعداد زیاد مسافر و سرویس‌های محدود شده اقدام به پر کردن اتوبوس یا سواری خود کند در این صورت چه برخوردی با او خواهید کرد؟ گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا همه پروتکل‌های ابلاغی لازم الاجرا بوده و هست بنابراین این اجازه را به هیچ شرکتی نخواهیم داد و پلیس راه و سازمان راهداری تعداد ناظران را افزایش داده و نظارت‌هایشان را تشدید کرده‌اند تا اجازه این کار را به هیچ شرکتی ندهند. از سوی دیگر همه همکاران سازمان راهداری را موظف کردیم تا به گونه‌ای تدبیر کنند که صورت وضعیت اتوبوس‌ها را به صورت روزانه به شرکت‌ها بدهند و آن‌ را کنترل کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه مردم می‌توانند تخلف‌های احتمالی صورت گرفته را از طریق راه‌های ارتباطی معرفی شده مانند سامانه تلفنی ۱۴۱ به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارش کنند تا با متخلفان برخورد کنیم، تاکید کرد: محدودیت جدید ابلاغ شده برای کاهش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری تا روز شنبه ۳۰ مرداد ماه لازم الاجراست و اگر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید شود، ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار