کاهش تقاضا برای نفت خام عربستان در بازار چین

کاهش کمتر از حد انتظار قیمت فروش نفت عربستان به بازار آسیا در ماه ژانویه، تقاضای پالایشگاه‌های چین برای خرید نفت این کشور را پایین آورده است.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، تقاضا برای نفت خام عربستان از سوی پالایشگاه‌های چینی به پایین‌ترین سطح از ماه اوت رسیده است. این کاهش تقاضا پس از آن رخ داد که بزرگترین صادر کننده نفت دنیا قیمت رسمی فروش نفت خود در ماه ژانویه را بیش از حد انتظار بازار اعلام کرد.

تخمین زده می‌شود پالایشگاه‌های چین 40 میلیون بشکه نفت خام عربستان را در ماه ژانویه بارگیری کنند، در حالی که این رقم در ماه دسامبر برابر با 46 میلیون بشکه بود.

بالاتر از حد انتظار بودن قیمت رسمی فروش نفت عربستان به آسیا در اولین ماه 2024، اصلی‌ترین دلیل پایین آمدن ثبت سفارش چینی‌ها بوده است.

احتمال کاهش قیمت نفت عربستان برای خریداران آسیاییتمدید کاهش تولید نفت عربستان و روسیه تا پایان سال جاری میلادی

عربستان در اوایل هفته گذشته قیمت فروش نفت خام سبک عرب برای بارگیری در ماه ژانویه را جهت فروش به بازار آسیا 50 سنت در هر بشکه کاهش داد. صادرات نفت خام مدیترانه به آسیا بر اساس شاخص عمان/دبی سنجیده می‌شود.

این اولین کاهش قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به آسیا طی 7 ماه گذشته بود. اما شرکت‌کنندگان بازار انتظار کاهش قیمتی دو برابر این رقم را داشتند.

قیمت تعیین شده برای نفت خام سبک عربستان از نظر تاجران و خریداران آسیایی هنوز بالاست و می‌تواند تمایل برای خرید نفت سایر کشورها را افزایش دهد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار