چالش شهرداری‌های‌ لرستان؛ نیروهای مازاد غیرمتخصص دارند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان نداشتن برنامه بلندمدت، میان‌مدت و تورم نیروهای مازاد غیرمتخصص را چالش شهرداری این استان برشمرد.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از پلدختر، عنایت‌الله میرزایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه قانون باید برای همه مردم در شهرداری‌ها یکسان باشد، اظهار داشت: قانون برای حفظ سرمایه اجتماعی باید برای همه به‌صورت یکسان اعمال و عدالت رعایت شود، چون در شهرداری‌ها شاهد اعمال دو نوع عوارض هستیم.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و اضافه‌شدن شاخص محرومیت در توزیع اعتبارات دولتی در سفر اعضای کمیسیون شوراها و شهرداری‌های مجلس به لرستان تصویب شد، افزود: اعتباراتی پس از ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی به شهرداری‌های پلدختر، معمولان و سراب حمام پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان به چالش‌های عمده پیش روی شهرداری‌های این استان اشاره و عنوان کرد: نداشتن برنامه بلندمدت و میان‌مدت، تورم نیروهای مازاد و عمدتاً غیرمتخصص و اتکا به درآمد بر اساس عوارض، بهای خدمات و تخلفات ساختمانی که درآمد ناپایداری است از جمله چالش‌های پیش روی شهرداری‌های لرستان است که انتظار داریم مجموعه شهرداری و شورای شهر پلدختر به این چالش‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: نیروهای غیرمتخصص و غیرتخصصی در طول سالیان گذشته   به بدنه شهرداری‌های اضافه شده است که باید بر جذب‌ها نظارت و پیگیری جدی‌تری انجام شود تا نیروی جدیدی به شهرداری اضافه شود.

میرزایی گفت: قانون درآمد پایدار به شهرداری‌ها ابلاغ شده است که شورای شهر و شهرداری‌ها باید با همکاری هم مشکل درآمد پایدار شهرداری‌ها را برطرف کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان خاطر‌نشان کرد: سرمایه اجتماعی در مدیریت شهری کل کشور تحلیل رفته است که امیدواریم شهرداری پلدختر با عملکرد  شفاف، مسئولیت‌پذیری و مشارکت مردمی سرمایه اجتماعی خود را احیا کند و اعتماد مردمی را افزایش دهد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار