پایان گروگان‌گیری در بانک فدرال لبنان/ دیدار هیئت حزب الله با «جنبلاط»

پایان گروگان‌گیری در یکی از شعب بانک فدرال لبنان و دیدار هیئتی از جنبش حزب الله لبنان با رئیس حزب سوسیالیت ترقی‌خواه این کشور از تحولات اخیر لنبان است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش ایران اکونا به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های لبنان عصر پنجشنبه از پایان گروگان گیری چند ساعته در یکی از بانک‌های این کشور در شهر بیروت خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «بسام الحاج الحسن»، یکی از سپرده گذاران بانک فدرال بیروت که امروز شماری از کارمندان و ارباب رجوع را در این بانک به گروگان گرفته بود، با پیشنهاد مالی بانک موافقت کرده و اولین گروگان‌ها از بانک خارج شدند.

الجزیره به نقل از خبرنگار خود، از آزادسازی چهار فرد گروگان گرفته شده در بانک فدرال خبر داد و گفت که بسام الحاج حسین خود را تحویل پلیس داده است.

رسانه های لبنان گزارش می‌دهند که مقامات این کشور با کمک برادر فرد گروگان گیر موفق شده‌اند که او را به پایان گروگان گیری و دریافت مقداری از ودیعه خود راضی کنند.

گفته می‌شود این مبلغ 30 هزار دلار آمریکا از کل مبلغ 209 هزار دلار بوده است. بسام امروز صبح با مراجعه به بانک، هنگامی که از بانک از تحویل ودیعه به وی استنکاف کرد، کارمندان و شماری از افراد مراجعه کننده به این بانک را به گروگان گرفت.

دیداری هیئتی از حزب الله با جنبلاط

از سوی دیگر، رسانه های لبنان گزارش دادند که هیئتی از حزب الله لبنان به دیدار «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه این کشور رفته و با وی دیدار کرده است.

این رسانه‌ها به جزئیات این دیدار اشاره‌ای نکرده اند. حسین خلیل، معاون سیاسی سید حسن نصرالله و وفیق صفا، مسئول واحد ارتباطات و همانگی حزب الله در این دیدار حضور داشتند.

 

لبنان , حزب‌ الله لبنان ,

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار