در مراسم ۴۹ سالگی پاکشوما عنوان شد

همکاری با برندهای معتبر جهانی رمز ماندگاری تولید

مدیرکل اجرایی گروه پاکشوما در مراسم ۴۹ سالگی این برند در جمع خبرنگاران گفت: استمرار همکاری با برندهای معتبر دنیا، رمز دوام برند پاکشوما است.امیرعلی ابراهیمی گفت: هدف پاکشوما برای ۵ سال آینده تولید ۲میلیون محصول است، در این راستا برای دو بخش خدمات پس از فروش و لجستیک مطالعات جدیدی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار«ایران اکونا»،ابراهیمی با بیان اینکه در صنعت لوازم خانگی در ایران و دنیا شرکت‌های زیادی هستند که در چهل سال گذشته فعالیت خود را توسعه داده‌اند، گفت: در حال حاضر به سمتی می رویم که برخی برندهای بزرگ، برندهای قدیمی را خریداری می‌کنند، زیرا انطباق پذیری برندهای قدیمی با تکنولوژی در بازار کم بوده است. این مسأله منجر به خارج شدن برندهای قدیمی از بازار شده، یا اینکه توسط برندهای بزرگتر خریداری می‌شوند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه پاکشوما ۴۹ سال پیش راه‌اندازی شده‌ است، اظهار کرد: پاکشوما همواره با شرکت‌های بزرگ و برندهای خارجی همکاری داشته‌ است. برای نمونه سال 1998 با فلیپس، سال 2007 با ال جی و سال 2009 با کندی همکاری داشتیم. همچنین همکاری گسترده‌ای با گروه مدیا در سال 2010 آغاز کردیم و در تولید کولرگازی این همکاری به اوج خود رسید.

او با تاکید بر اینکه در حال برنامه ریزی برای تولید و عرضه تمام محصولات تهویه ساختمانی هستیم، اظهار کرد: هرچند در حال حاضر پیشرفته‌ترین خط یخچال ایران را در اختیار داریم، اما به طور قطع توسعه سبد محصولات نیز در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه پاکشوما با برند خارجی دلونگی قبلا همکاری داشته است، اظهار کرد: همکاری با برندهای بزرگ برای پاکشوما اهمیت دارد، به همین دلیل در حال حاضر با دو برند خارجی همکاری گسترده‌ای داریم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دفتر دبی پاکشوما آغاز بکار کرده است، اظهار کرد: همچنین دو دفتر در زمینه توسعه محصول و قطعات در چین فعالیت دارند.

ابراهیمی با اشاره به سه استراتژی اصلی شرکت، گفت: نخست پوست اندازی نیروی انسانی و نزدیک شدن به فضای استارت آپی است. دوم ایجاد تنوع و عمق بخشی در سبد محصولات برای لیدی بازار بوده و استراتژی سوم همکاری با برندهای بزرگ خارجی است.

معاون اجرایی شرکت پاکشوما با بیان اینکه در سالگرد ۵۰ سالگی ری برندینگ خواهیم داشت، بیان کرد: در سال میلادی پیشرو مصرف‌کنندگان با پاکشومای جدیدی روبرو خواهند‌شد. هدف پاکشوما برای ۵ سال آینده تولید ۲ میلیون دستگاه محصول در سال است. در همین راستا سیاست شرکت تجربه حداقل یک محصول پاکشوما توسط همه مصرف کنندگان است.ابراهیمی در پایان عنوان کرد: همچنین در دو بخش خدمات پس از فروش و لجستیک در حال مطالعه برای سرمایه گذاری جدید هستیم.

*قاچاق رقیب جدی صنعت لوازم خانگی

معاون مارکتینگ پاکشوما هم در این مراسم با اشاره به رونمایی این شرکت از سه خط تولید جدید، گفت: خط تولید سبد ظرفشویی، خط پیشرفته تولید یخچال با طول یک کیلومتر، بزرگترین خط رنگ لوازم خانگی در خاورمیانه در پاکشوما رونمایی خواهد شد.

محسن گرمارودی با بیان اینکه این شرکت با وسعت ۳۰۰ هزار متر در چهار بخش فعالیت دارد، گفت: در یک بخش روی تولید لوازم خانگی، در بخش دوم بر روی محصولات تزریق و انبارداری محصولات لوازم خانگی و در بخش سوم بر تولید کولرهای گازی متمرکز شده‌ایم. همچنین بخش چهارم جزو سرمایه‌گذاری جدید پاکشوماست که روی تولید لوله‌های مسی برنامه ریزی کرده‌است.

معاون مارکتینگ پاکشوما با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در مس از آنجایی اهمیت دارد که در تامین مواد اولیه سایر محصولات مورد نیاز است، تصریح کرد: از طرف دیگر پاکشو برای ورود به لوله‌های مسی هدف صادراتی دارد. زیرا در حال حاضر سرمایه گذاری پاکشوما در تولید لوله‌های مسی به تنهایی بیشتر از سه شرکت نخست تولیدکننده این بخش است.

گرمارودی با اشاره به اینکه بدنه ماشین لباسشویی به صورت رباتیک تولید می‌شود، اظهار کرد: اگر اتصال بدنه این محصول به صورت اتوماتیک انجام نشود، حداقل به ۲۵ نیروی انسانی نیاز دارد. همچنین بخش لیزر کات یخچال پاکشوما رباتیک شده که کیفیت کار را بالا برده است.

او با اشاره به رونمایی پاکشو از سه خط تولید جدید گفت: خط تولید سبد ظرفشویی، خط پیشرفته تولید یخچال با طول یک کیلومتر (بزرگترین خط تولید یخچال با ظرفیت نیم میلیون دستگاه در سال)، بزرگترین خط رنگ لوازم خانگی در خاورمیانه (فناوری نانو) در پاکشوما رونمایی خواهد‌ شد.

گرمارودی با تاکید بر اینکه برند پاکشوما بین المللی است. گفت: به همین دلیل با هدف ورود به بازارهای خارجی سرمایه‌گذاری جدید داشته است.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر در صنعت شوینده‌ها پیشرو هستیم، گفت: نخستین ظرفشویی تولید داخلی را عرضه کردیم. همچنین امسال دو محصول کولرگازی با اینترنت اشیا و محصول تصفیه هوا عرضه شده‌اند.

گرمارودی با اشاره به اینکه پاکشو در بازار ایران یک برند رقیب دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد سهم بازار لوازم خانگی ایران در اختیار برندهای قاچاق ال جی و سامسونگ قرار دارد. به همین دلیل رقیب دوم پاکشوما قاچاق است.

معاون مارکتینگ پاکشوما با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته تورم ۵۰۰ درصد بوده اما میزان افزایش قیمت لوازم خانگی در همین مدت ۱۵۰ درصد ثبت شده‌است. اظهار کرد: در حال حاضر تلاش داریم تا جایی که ممکن است از تامین کنندگان داخلی بهره ببریم تا از این طریق قیمت تمام شده کالا کمتر شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار