نهادینه شدن فرهنگ کار باید از خانواده‌ها آغاز شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه برای جهش تولید فرهنگ کار و اشتغال را در بین مردم و جوانان ترویج دهیم گفت: نهادینه شدن فرهنگ کار باید از درون خانواده‌ها آغاز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: ورود جوانان و خانواده‌ها به مقوله اشتغالزایی خانگی از جمله صنایع دستی با کسب درآمد از محل تولید و فروش محصولات خانگی، میزان پرسه زدن و وقت گذرانی بدون هدف قشر جوان در فضای مجازی را نیز کاهش می‌دهد.
 
وی افزود: باید فرهنگ کار و اشتغال در بین جوانان بیکار استان اشاعه یابد تا وقت و ایده جوانان به بهترین شکل مدیریت شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه یادآور شد: آداب و رسوم اصیل استان ایلام در سال‌های اخیر تحت تاثیر فرهنگ وارداتی کردی خارج از کشور قرار گرفته است و برخی مراسم آیینی، اسامی نوزادان یا سر در مغازه‌ها و البسه مشهود در استان متفاوت و نامانوس با فرهنگ غنی استان ایلام است.
 
وی اضافه کرد: باید آداب و رسوم اصیل استان ایلام در برابر فرهنگ‌های وارداتی احیا و از ورود و تهاجم این آداب نامانوس پیشگیری شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: باید برای موضوع مهمی، چون احیای سنن، آداب، رسوم، گویش، البسه و اسامی و مقابله با فرهنگ وارداتی، شورای فرهنگ عمومی استان ورود کند.
 
وی به موضوع عملیات وعده صادق اشاره و اضافه کرد: این اقدام سپاه فراتر از تصور بود و باعث تثبیت قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی در سطح بین المللی و منطقه‌ای و عاملی بازدارنده در برابر هرگونه تجاوز به حریم کشور شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در خصوص حجاب و عفاف نیز بیان کرد: در مقوله حجاب و عفاف دشمن هزینه و سرمایه گذاری‌های کلانی کرده است تا بدحجابی را در جامعه اسلامی و اصیل ایران رواج دهد و باید فرهنگ ایرانی اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی غربی احیا و حفظ و ترویج عفت و حجاب در بین زنان و مردان و قشر جوان و نوجوان فرهنگ سازی شود.
 
استاندار ایلام نیز در این نشست عنوان کرد: پرداختن جوانان به کسب و کار‌ها و مشاغل خرد خانگی از مهمترین راهکار‌های مقابله با برنامه‌های راهبردی فرهنگی دشمن است.

وی اضافه کرد: استان ایلام در دریافت تسهیلات مشاغل خرد خانگی، گوی سبقت را در رقابت با دیگر استان‌های کشور ربوده و در این حوزه از موقعیت و جایگاه مطلوبی در سطح کشور برخوردار است.

بهرام نیا در خصوص مساله حجاب و عفاف نیز توضیح داد: رعایت حجاب و عفاف قانون جمهوری اسلامی و نیز یک امر و تکلیف شرعی و فقهی و از دستورات و حدودات واجب الهی است.

استاندار ایلام تاکید کرد: در صورت عدم برخورد درست با ناهنجاری ها، به تدریج آن معضل و ناهنجاری تبدیل به فرهنگ و هنجار در جامعه اسلامی ما می‌شود.

وی با اشاره به گرانی البسه اسلامی در سطح بازار، یادآور شد: موضوع گرانی البسه محجبه و همچنین عدم تنوع در مد‌های روز این لباس‌ها باید پیگیری شود.

بهرام نیا تصریح کرد: طراحان مد و لباس در طراحی و تولید البسه، مد‌های روز مطابق با فرهنگ ایرانی - اسلامی را در نظر داشته باشند و همچنین با تامین مواد اولیه ارزان، البسه با قیمت تمام شده مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار