لغو پروازهای حج عمره، ارتباطی با صنعت هوانوردی ندارد

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مساله حج عمره فراتر از ساختار هوانوردی کشور است و زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی کشور، همین الان نیز آمادگی کامل برای انجام پروازهای حج عمره و پذیرش زائران را دارند.

به گزارش ایرن اکونا از وزارت راه و شهرسازی، حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران با اشاره خبر منتشر شده در خصوص لغو پروازهای عمره مفرده اظهار کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی کشور همین الان نیز آمادگی کامل برای انجام پروازهای حج عمره و پذیرش زائران را دارند.

وی افزود: ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" آمادگی کامل برای انجام پروازهای ویژه حج عمره را دارد. زیرا طبق برنامه‌ریزی قرار بود از پروازهای منطقه‌ای هواپیماهای پهن‌پیکر هما اجتناب شود و آنها صرفاً برای برقراری پروازهای حج عمره اختصاص یابند.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا روز شروع عملیات پروازهای حج عمره هیچ‌گونه مشکلی از جانب "هما" و ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) وجود نداشت، تصریح کرد: مشکل در سطح دیگری بود که هیچ ارتباطی با ساختار هوانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران چه از نظر نوع و سال ساخت هواپیما نداشت. به طوری که همین هواپیماها در حال انجام پرواز به اروپا و سایر نقاط جهان هستند.

قربانعلی تاکید کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تمام هماهنگی‌های لازم را برای انجام پروازهای عمره انجام داده است و عدم صدور مجوز، ارتباطی با ایران‌ایر ندارد و مربوط به عدم صدور مجوز انجام حج عمره از سوی دولت عربستان است؛ لذا باید به این مسئله توجه شود، زمانی عربستان مجوز پروازهای حج را صادر می‌کند که قبل از آن سازمان حج و زیارت تمام هماهنگی‌های لازم برای انجام این فریضه الهی را انجام داده باشد.

وی تصریح کرد: در واقع مجوز پروازهای حج مرحله آخر است که در صورت قطعی بودن هماهنگی‌ها توسط سازمان حج و زیارت با عربستان سعودی صادر می‌شود.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مساله حج عمره فراتر از دستگاه‌ها و صنعت هوانوردی است و این حوزه مورد کم مهری قرار گرفته است./

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار