مشارکت بیش از ۲۴ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد.

ناصر کنعانی در ابتدای نشست خبری خود که در محل نمایشگاه ششمین توامندی‌های صادراتی ایران برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره منادی پیوند‌های کشور‌های منطقه در حوزه خلیج فارس بوده و معتقد است که کشور‌های منطقه با همکاری مشترک می‌توانند امنیت منطقه را در جهت توسعه پایدار برای کل منطقه رقم بزنند. 

وی با اشاره به رور معلم گفت: یاد شهید گرانقدر مطهری را گرامی می‌داریم و به روح بلند ایشان سلام می‌فرستیم و به تمام فرهنگیان عزیر این روز را صمیمانه تهنیت عرض می‌کنیم. 

کنعانی گفت: برگزاری این نمایشگاه با حضور گسترده تجار و با مشارکت بسیاری از مقامات دولت‌های دور و نزدیک نشان از این دارد که جمهوری اسلامی ایران عزم جدی برای ایجاد صلح و هم افزایی دارد و به تقویت مناسبات با همه دولت‌ها و کشور‌ها اهتمام ویژه دارد و به همین دلیل این نمایشگاه بزرگ را با ابعاد مختلف در نظر دارد. 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره جزییات استقبال از نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی کشورمان بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری مشترک وزارت خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه قبل آغاز شده است و اولین اقدام برای برگزاری این نمایشگاه از مهرماه شروع شد و برای آن فراخوان داده شد، نمایشگاهی باشکوه برای علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های تجاری از ۸ اردیبهشت کلید خورده است و با مشارکت بیش از ۲۴ کشور در سطوح مختلف ادامه دارد که مشارکت دو هزار تاجر از کشور‌های مختلف جهان را شاهد هستیم. نمایندگان تجاری بیش از صد کشور حضور دارند و با نگاه ویژه‌ای از ۷ گروه کالایی دسته بندی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار