مجوز مجلس به وزارت راه برای مولدسازی اموال منقول و غیرمنقول خود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منطور توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به وزارت راه و شهرسازی مجوز مولد سازی اموال منقول و غیرمنقول خود در سال ۱۴۰۱ را دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس چهارشنبه مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند "ب" و بند الحاقی ۳ در تبصره ۱۱ بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ب تبصره ۱۱؛ به منظور توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و ارتقای سطح بهره وری در این بخش، وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت ها و سازمان های تابعه مجاز به مولدسازی اموال منقول و غیرمنقول خود و همچنین تغییر کاربری و فروش زمین های مازاد در اختیار تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال است. تهاتر اموال مذکور با طلبکاران طرح های
این بند مجاز است. منابع حاصله پس از واریز به حساب صندوق توسعه حمل و نقل نزد خزانه داری کل کشور صرف تکمیل، توسعه و نگهداری زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی، دریایی و تجهیزات و ناوگان می شود. مبلغ هزار میلیارد ریال از این منابع صرف احداث راه عشایری می شود.

بر اساس بند الحاقی ۳ تبصره ۱۱؛ به دستگاه های اجرائی زیر مجموعه قوه مجریه در شهرستان ها اجازه داده می شود با پیشنهاد استاندار و تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سقف سی هزار میلیارد ریال نسبت به معاوضه املاک و ساختمان های ملکی خویش با املاک و اموال غیرمنقول شهرداری ها پس از اعلام شهرداری و تصویب شورای شهر مربوط به قیمت کارشناسی برای احداث مجتمع های اداری همان شهرستان اقدام کند و عملکرد این بند را به صورت
جمعی- خرجی ثبت کند. دستورالعمل اجرای این جزء توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و ابلاغ می شود.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار