مجلس آماده تصویب قوانین برای حل مشکلات حوزه ایثارگران است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازو کار حاکم بر بیمه تکمیلی ایثارگران اصلا کیفیت مطلوبی ندارد گفت: مجلس آماده تصویب قوانین برای حل مشکلات حوزه ایثارگران است.
- اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر کریمی پیش از ظهر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی با اشاره به اینکه اشتغال فرزندان ایثارگران از جمله دغدغه ایثارگران است اظهار داشت: قانون تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری در مجلس تصویب شده سازمان صدا و سیما و برخی دستگاه‌های ملی از جمله مخابرات و غیره از تمکین این قانون خودداری می‌کنند باید تعیین تکلیف شود و پیگیری شود که چرا دستگاهی از اجرای قانون سرباز می‌زند؟

وی افزود: ماده 48 جایگزینی فرزندان ایثارگران در حکم قانونی تعیین شده و بسیاری از دستگاه‌ها این حکم را پیگیری می‌کنند و متاسفانه پاسخی دریافت نمی‌کنند و باید پیگیری شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جامعه ایثارگران جامعه آسیب دیده و رنج دیده هستند که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید تحت درمان قرار بگیرند و این مهم هزینه زیادی را برای ایثارگران به همراه دارد.

کریمی ببان کرد: بیمه تکمیلی ایثارگران طرح مناسبی بوده ولی سازو کار حاکم بر بیمه تکمیلی اصلا کیفیت مطلوبی ندارد و با توجه به مشکلات مالی این افراد زمان اجرای آن مناسب نیست.

وی ادامه داد: شهریه دانشجویان ایثارگر در دانشگاه‌ها از دیگر مشکلات این حوزه است دانشگاه‌ها به دلیل بدهی بنیاد شهید به این نهادها، مساعدت در پرداخت شهریه دانشگاه‌ توسط ایثارگران را نمی‌پذیرند و یا تعهدات خاصی از افراد گرفته می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح یکپارچه‌سازی سامانه مدیریت مسائل ایثارگران خاطرنشان کرد: جمعیت میلیونی از رزمندگان در کشور وجود دارد که این افراد زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیستند و نیاز است جمعیت ایثارگران و رزمندگان و غیره در یک قانون یکپارچه دیده و مدیریت شوند و خدماتی که به آنها ارایه می‌شود مناسب‌سازی شود چراکه این پراکندگی قطعا مشکل ایجاد می‌کند و این آمادگی برای حکم قانونی برای مجلس وجود دارد تا یک بار برای همیشه این مشکل برطرف شود.

کریمی تصریح کرد: حوزه فرهنگی از دیگر دغدغه‌های خانواده‌های ایثارگران است با وجود اینکه درگیر مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشتی هستند اما کسانی‌اند که به دلیل اعتقادات در جنگ تحمیلی حضور یافته‌اند و هم اکنون از همه مسئولان وظیفه‌مند در حوزه فرهنگی ایثارگران انتظار می‌رود کار جدی انجام شود.

90 هزار نفر از فرزندان ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها تبدیل وضعیت شدندتدوین بسته ویژه برای "ایثارگران"/ وضعیت شهادت مدافعان امنیت چه می‌شود؟ + فیلم

وی خاطرنشان کرد: استان در خصوص مرکز ایثار مشکلاتی وجود دارد و سال‌ها در مجلس پیگیری شد تا این مجموعه تکمیل شود و یک مجتمع خدمات رسان در حوزه ایثارگران شود ولی در دوره گذشته اتفاقاتی افتاده که این مرکز از حوزه ایثارگران خارج شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار