قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/22 |برنت 73 دلار و 3 سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 21 سنت معادل 0.29 درصد کاهش به 73 دلار و 3 سنت رسید.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت که در روز گذشته با یک کاهش 3 درصدی به پایین‌ترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده بود، امروز تقریباً تثبیت شده است. مازاد عرضه و نگرانی در مورد ضعف تقاضا از عوامل اصلی سقوط قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 21 سنت معادل 0.29 درصد کاهش به 73 دلار و 3 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با 20 سنت معادل 0.29 درصد کاهش 68 دلار و 41 سنت معامله می‌شود.
بالاتر از حد انتظار بودن نرخ تورم در آمریکا در ماه نوامبر باعث شد احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل سال آینده میلادی کاهش یابد که بر مصرف تاثیر می‌گذارد.

کاهش تقاضا برای نفت خام عربستان در بازار چینکاهش 20دلاری قیمت نفت طی 2 ماه

در این بین، متوسط تولید هفتگی نفت خام روسیه افزایش یافته و به بالاترین سطح از ماه ژوئیه رسیده است. بدین ترتیب نگرانی در مورد مازاد عرضه افزایش یافته و تردیدها نسبت به تاثیر قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس را بیشتر کرده است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم در گزارش خود از دورنمای کوتاه‌مدت انرژی، پیش‌بینی عرضه نفت در 2023 را 300 هزار بشکه در روز بالا برد و 12.93 میلیون بشکه در روز اعلام کرد.
بدین ترتیب قیمت نفت در این هفته رو به کاهش خواهد بود و هشتمین هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد.
اجلاس سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا امروز  پایان می‌یابد و مسیر بازارها را مشخص خواهد کرد. ادامه سیاست سختگیرانه این بانک در مورد نرخ بهره باز هم قیمت نفت را پایین می‌آورد.
تا حدی انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در همین سطح ثابت نگه دارد.
سازمان ملل در روز چهارشنبه قطعنامه‌ای برای آتش بس فوری در غزه تصویب کرد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم هشدار داد رژیم صهیونیستی حمایت بین‌المللی خود را و به خاطر قتل عام غیرنظامیان در غزه از دست می‌دهد.
اجلاس اقلیمی cop28 وارد ساعات نهایی مذاکرات شده و دولت‌ها هنوز در حال بحث در مورد آینده نفت و سوخت‌های فسیلی هستند. پیشنویس قراردادی که در روز دوشنبه منتشر شد به خاطر عدم اشاره به کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار