غرب برای محصولات نفتی پالایش شده روسیه هم سقف قیمت تعیین می‌کند

آمریکا و کشورهای غربی قرار است در نشست آتی خود برای محصولات پالایشی روسیه نیز سقف قیمت تعیین کنند.
- اخبار بین الملل -

به گزارش ایران اکونا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا و کشورهای غربی قرار  است در نشست آتی خود برای محصولات پالایشی روسیه نیز سقف قیمت تعیین کنند. در همین ارتباط نیز وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که نمایندگان ائتلاف موسوم به سقف قیمتی برای نفت روسیه توافق کرده اند که دو سقف قیمتی جداگانه را برای محصولات نفتی روسیه اعمال کنند که این دو قیمت متفاوت با توجه به محصولات نفتی خام و پالایش شده خواهد  بود.

وزارت خزانه داری آمریکا در توضیح اعمال دو سقف قیمتی متفاوت گفت: «نمایندگان با رویکردی برای محصولات پالایش شده موافقت کردند که  دو سقف متمایز ایجاد می‌کند: یک سقف قیمت برای محصولات پالایش شده که عموماً با قیمت بالاتری نسبت به نفت خام معامله می‌شوند، مانند گازوئیل و سقف قیمتی دیگر برای محصولاتی مانند نفت خام و نفت کوره که قیمت کمتری دارند.»

همزمان نیز وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که نشست کشوررهای سقف قیمت نفت روسیه برای تعیین و اعمال قیمت‌های جدید احتمالا در ماه مارس با در نظر گرفتن تغییرات احتمالی بازار برگزار خواهد شد.

تلاش گروه 7 برای پذیرش سقف قیمت نفت روسیه توسط هندمعامله نفت روسیه با نصف قیمت جهانی و خریداران محدودپیش‌بینی کاهش 1 میلیون بشکه‌ای تولید نفت روسیه در 2023مشاور بانک جهانی: سقف قیمت نفت روسیه نتیجه معکوس می‌دهد
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار