عجیب‌ترین تلفن‌های همراه تاریخ

در حال حاضر اکثر تلفن‌های همراه شکل یکسانی با مواد یکسان دارند اما همیشه این طور نبوده است و بعضی گوشی‌ها با طراحی‌های واقعا عجیب طی سال‌های پیش ساخته شده‌اند.      

 البته این تلفن‌ها کاملا قدیمی هستند. در شروع دوران تلفن همراه، شرکتها ریسکهای زیادی کرده و همه تلاش می کردند پی ببرند مردم چه می خواهند. بعضی از این تلاش‌ها به ساخت مدل‌های موفق منتهی شد و در حالی که بعضی دیگر نتیجه عجیب و غریبی داشتند. وب سایت How-to geek در گزارشی، عجیب و غریب‌ترین تلفن‌های همراه ساخته شده در تاریخ را مرور کرده است که عبارتند از:

   

مایکروسافت کین (Microsoft Kin)

   

عجیب‌ترین تلفن‌های همراه تاریخ

   

"عجیب و غریب" همیشه به معنای "بد" نیست اما به معنای موفق بودن دستگاه هم نیست. مایکروسافت کین دستگاه عجیبی با بعضی ایده‌های خیلی جالب بود. اما نهایتا خیلی خوب فروش نکرد. با این حال مطمئنا عجیب و غریب بود. کین در زمان عجیبی عرضه شد. درست پیش از این که مایکروسافت تصمیم بگیرد ویندوز فون ۷ را عرضه کند. سطح رابط کاربری در کین مشابه آنچه بود که نهایتا به ویندوز فون تبدیل شد اما یک تلفن هوشمند نبود بلکه یک تلفن بسیار کوچک و بامزه با ک بورد کشویی بود. متاسفانه کین که در مدلهای مختلف متعددی عرضه شد، در همان ابتدا به شکست محکوم شد.

   

موتورولا بک فلیپ (Motorola BAckflip)

   

عجیب‌ترین تلفن‌های همراه تاریخ

   

راه‌های زیادی برای قرار دادن یک کیبورد فیزیکی در گوشی وجود دارد. موتور از مفهوم چرخشی استفاده کرد و به شکل غریبی از آن استفاده کرد به طوری که کیبورد در پشت گوشی قرار می گرفت و اگر کاربری می خواست آن را استفاده کند، باید کیبورد را می چرخاند تا در پایین صفحه نمایش گوشی قرار بگیرد. به نظر می رسد مدل فلیپ اوت (Flipout) موتورولا ایده بهتری بود.

   

یوتافون (Yotaphone)

   

عجیب‌ترین تلفن‌های همراه تاریخ

   

بعضی از ایده‌های عجیب و غریب در واقع ایده‌های خوبی هستند. یوتافون تلاش کرد یک مشکل را به شیوه بسیار منحصری حل کند. نمایشگرهای LCD و LED باتری زیادی مصرف می کنند. اگر نمایشگر کم مصرفی داشته باشیم که برای کارهای ساده از آن استفاده کنیم چه؟ یوتافون دو نمایشگر داشت. در سمت جلو یک نمایشگر تلفن هوشمند تمام رنگی و در قسمت عقب یک نمایشگر جوهر الکترونیکی مانند کتابخوان کیندل داشت. هدف از این طراحی، ذخیره کردن نیرو با استفاده از نمایشگر جوهر الکترونیکی بود. این ایده جذابی بود اما هرگز واقعا جلب توجه نکرد.

   

توشیبا جی ۴۵۰

   

عجیب‌ترین تلفن‌های همراه تاریخ

   

عکسی که در بالا می‌بینید، گوشی توشیباست که عجیب بودن از ظاهرش می‌بارد. دکمه‌های شماره و نمایشگر این گوشی فوق العاده عجیب در سه بخش قرار داشتند. نگه داشتن این گوشی در دست بسیار راحت بود اما در هر حال ظاهر عجیبی داشت.

   

زیمنس Xelibri ۶

   

   

زیمنس مدل‌های تلفنی تحت برند Xelibri در سال ۲۰۰۴ داشت. عجیب‌ترین آنها Xelibri ۶ بود. این گوشی با آینه‌ای در یک طرف و نمایشگر کوچکی در وسط طرف دیگر باز می‌شد و دکمه‌های شماره‌ها دور آن قرار داشتند. این گوشی یک پد ناوبری کوچک و رنگ طلایی پررنگ داشت.

   

از میان تلفن‌های همراه این فهرست، گوشی Xelibri ۶ عجیب‌ترین بود چون در واقع با هدف عجیب و غریب بودن طراحی شده بود. بعضی از این گوشی‌ها تصادفی عجیب از آب درآمدند اما زیمنس از عمد گوشی خود را به این شکل ساخت و موفق هم شد.

   

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار