عبور بانک مرکزی از مصوبه ستاد کرونا/ دارندگان چک برگشتی دوباره دسته چک می‌گیرند

براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا قرار بود اجرای محدودیت های دارندگان چک برگشتی مندرج در ماده 5 مکرر قانون صدور چک، به صورت موقت تعلیق شود ولی بانک مرکزی در برخی موارد فراتر از این مصوبه عمل کرده و در نتیجه، زمینه لازم برای صدور دسته چک جدید برای صادر کنندگان چک برگشتی فراهم شده است.

به گزارش ایران اکونا، با شروع شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا طی مصوبه‌ای به تاریخ 26 اسفندماه 98،  تمام محرومیت‌ها و محدودیت های افرادی که دارای چک برگشتی (که در ماده 5 مکرر قانون صدور چک تصریح شده است) در بازه اسفند 98 تا اردیبهشت 99 هستند را به مدت 3 ماه از تاریخ برگشت تعلیق کرد. 20 روز بعد از تصویب مصوبه مذکور، این مصوبه توسط بانک مرکزی به همه بانک ها ابلاغ و عملیاتی شد.


طبق متن مصوبه مذکور، تمام محرومیت‌ها و محدودیت های افرادی که دارای چک برگشتی (که در ماده 5 مکرر قانون صدور چک تصریح شده است) در بازه اسفند 98 تا اردیبهشت 99 هستند به مدت 3 ماه از تاریخ برگشت تعلیق شد. به عبارت دیگر، قرار بود سایر محرومیت‌ها و محدودیت های افرادی که دارای چک برگشتی هستند، همچنان اجرایی باقی بماند. یکی از موارد مذکور، عدم صدور دسته چک جدید برای افرادی بود که چک برگشتی داشتند، موضوعی که هم در ماده 21 مکرر قانون صدور چک (مصوب آبان 97) و مواد 4 تا 6 ابلاغیه بانک مرکزی در تاریخ 23 خردادماه 97 درباره «دستورالعمل حساب جاری (ریالی)» مورد تاکید قرار گرفته است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار