طوفان هم نفت را تکان نداد

قیمت نفت آمریکا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا که یکی از دو طوفان قدرتمند تهدیدکننده تولید و پالایش نفت در خلیج مکزیکو ضعیف شد و دیگری در حال شدت گرفتن بود، در حدود ۴۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه ایستاد و تغییر چندانی نداشت.

بهای معاملات بازار نیویورک پس از افزایش ۰.۷ درصدی در روز دوشنبه، تغییر چندانی نداشت. طوفان گرمسیری مارکو ضعیف شده و هشدارهای ایمنی مربوط به آن کاهش پیدا کرد اما طوفان لورا در حال تبدیل شدن به یک تندباد است. حدود ۸۲ درصد از تولید نفت خلیج مکزیکو با آماده شدن اپراتورها برای عبور طوفانها، متوقف شده است.

پالایشگاههایی شرکتهایی شامل موتیوا اینترپرایز و والرو انرژی کورپ تعطیل شده اند و تعطیلی ظرفیت تولید فرآورده های نفتی احتمالا به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است. بهای معاملات بنزین آمریکا به دلیل نگرانی از کمبود احتمالی سوخت، به بالاترین حد از زمان شیوع پاندمی صعود کرد.

تندباد ممکن است روی جریان جهانی انرژی تاثیر گذاشته و به عنوان مثال باعت تغییر مسیر محموله های بنزین از اروپا به آمریکا و بالا رفتن قیمت نفت در منطقه طوفان زده شود. با این حال تاثیر این طوفانها احتمالا موقتی خواهد بود و ادامه شیوع ویروس کرونا و بازگشت تدریجی تولید جهانی نفت همچنان عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمتها خواهند ماند.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در اکتبر در بازار نیویورک ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر، پس از افزایش ۱.۲ درصدی روز گذشته، ۰.۲ درصد دیگر افزایش یافت و به ۴۵ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هوی لی، اقتصاددان بانک او سی بی سی در سنگاپور گفت: از دست رفتن تولید نفت خلیج مکزیکو معادل حدود دو درصد از تولید نفت آمریکا بوده و قدرت تاثیرگذاری بالایی روی بازارها ندارد. ما شاهد حرکات قیمت تحت تاثیر اخبار تولید واکسن کرونا یا احیای تقاضا برای بنزین خواهیم بود.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار