صادرات ماهی خشک قشم روی ریل رونق/ ۱۰۰۲ تُن ماهی راهی خارج از کشور شد

رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: یک هزار و ۲ تُن ماهی خشک، ۶۰۵ تُن ماهی غیر خوراکی، ۲۰ هزار تُن ماهی منجمد به کشورهای سریلانکا، هنگ کنگ و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

محمد صدیق ارم  رییس اداره دامپزشکی قشم با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰۲ تُن ماهی خشک از قشم به خارج کشور صادر شد گفت: در مدت یادشده در حوزه قرنطینه و امنیت زیستی ۱۱ هزار و ۶۲۸ تُن محموله خارج از استان هرمزگان با سه هزار و ۹۵ مجوز قرنطینه ای و ۱۶۵ هزار و ۵۴۶ تُن محموله داخل استان با یکهزار و ۶۲۰ فقره مجوز قرنطینه ای وارد شهرستان قشم شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین داخلی کشور و از آنجایی که دامپزشکی وظیفه نظارت بر امور تمامی فرآورده های خام دامی را برعهده دارد، این محموله ها از سوی کارکنان این اداره در بخش دولتی و مسوولین فنی بهداشتی در بخش خصوصی مورد بازدید قرار گرفتند و اجازه تخلیه و مصرف آنها برای مقصدهای بعدی انجام شده است.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: همچنین همه اقدامات بهداشتی در خصوص محموله‌های صادراتی از این شهرستان مرزی به خارج از کشور طبق دستورالعمل‌های بهداشتی - قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور انجام پذیرفته است.

به استناد آیین نامه کنترل بهداشتی، رفت و آمد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های دامی موضوع بند "د" ماده سه و بند "ب" ماده پنج قانون سازمان دامپزشکی کشور، عبور و مرور و نقل و انتقال انواع دام زنده و فرآورده های دامی در کشور مستلزم کسب مجوز بهداشتی از سازمان دامپزشکی است.

صید آبزیان غیرخوراکی (غیرماکول یا غیر معمولی) همانند یال اسبی و ماهیان مرکب از آب‌های جنوب انجام می‌شود که به لحاظ شرعی قابلیت مصرف در کشور ما را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار