در گفتگو با مهر مطرح شد؛

صادرات سیب زمینی بهار و کبودراهنگ آغاز می شود

همدان- نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش قیمت سیب زمینی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی دستورات سهمیه صادراتی اخذ و صادر شد.

فتح الله توسلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ از عمده ترین تولید کنندگان سیب زمینی در کشور محسوب می‌شوند و حدود ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی در حوزه انتخابیه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید کل سیب زمینی در استان همدان یک میلیون تن می‌باشد گفت: از این میزان ۲۸۰ هزار تن در شهرستان بهار ۲۰۰ هزار تن در کبودراهنگ و حدود ۳۰۰ هزار تن سیب زمینی توسط کشاورزان این شهرستانها در سایر استان‌ها تولید و در انبارهای منطقه نگه داری می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت پایین سیب زمینی در خرید از محل انبار موجب نگرانی و ناراحتی کشاورزان سیب زمینی کار شده است.

توسلی با بیان اینک در نشست با وزیر جهاد کشاورزی مطالبه این قشر از جامعه را مطرح کردم گفت: در این دیدار تقاضای مجوز صادرات حداقل ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی از انبارهای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی این دو شهرستان را درخواست دادم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: هزینه‌های بالای عوارض صادرات با مشکل جدی مواجه شده است که در راستای حمایت از کشاورزان، حذف و یا کاهش عوارض صادراتی نیز مطرح شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار