صادرات 17 میلیون شاخه‌ گل نرگس از لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صادرات بیش از 17 میلیون گل شاخه‌بریدۀ نرگس از گلخانه‌های این استان خبر داد.
- اخبار استانها -

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد گفت: پنج هکتار از سطح گلخانه‌های لرستان به کشت گل‌های شاخه‌بریده اختصاص دارد.

او  با بیان اینکه گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود، اضافه کرد: انواع گل‌های رز در گلخانه‌های لرستان کشت می‌شود و این گل‌ها در بازار این استان و تهران به فروش می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام تولید گل نرگس در اراضی برخی از شهرستان‌های این استان، بیان کرد: این گل به‌صورت فضای باز در رومشکان و پلدختر کشت می‌شود.

تولید سالانه 16هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

کیانی‌فر یادآور شد: بیش از 17میلیون گل شاخه‌بریدۀ نرگس از گلخانه‌های لرستان به استان‌ ایلام، عراق و کشورهای قطر، امارات و عراق صادر می‌شود.

او با بیان اینکه برداشت گل محمدی در سطح هزار هکتار ‌از اراضی لرستان، آغاز شده‌است، اضافه کرد: برداشت این گل در الیگودرز از اوایل خرداد آغاز می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: زنحیره ارزش برای این استان در طرح راهبردی زنحیره ارزش گل محمدی مصوب شده‌است و با این اقدام پیش‌بینی می‌‌شود سطح زیر کشت گل محمدی از یک‌هزار هکتار به 10هزار هکتار برسد.

کیانی‌فر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 300 لیتر اسانس و بیش از 30هزار تن گل محمدی تر با تعریف زنحیره ارزش برای این محصول در لرستان تولید شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار