سوال مجلس از مرتضوی درباره بیمه تکمیلی

عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز سوال حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اینکه چرا افراد بیمه شده باید بیمه تکمیلی شوند را اعلام وصول کرد.
- اخبار سیاسی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 18 دی ) قوه مقننه سوال ملی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اینکه چرا افراد بیمه شده باید بیمه تکمیلی شوند؟  را اعلام وصول کرد.

بنابراین گزارش، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هر یک از نمایندگان می‌توانند راجع به مسائل داخلی و خارجی کشور از دولت سؤال نمایند. سؤال باید کتبی به طور صریح و اختصار‌بوده و در جلسه رسمی به رئیس مجلس داده شود و در همان جلسه عنوان آن قرائت و فوراً برای وزیر مربوط ارسال می‌گردد و ظرف 48 ساعت تکثیر‌و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

طبق اصل 88 قانون اساسی وزیر مورد سؤال مکلف است حداکثر ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ سؤال در مجلس حضور یافته و پاسخ‌دهد و الا از طرف رئیس مجلس بازخواست می‌شود مگر در مواردی که وزیر رسماً تقاضای تأخیر نموده و پس از صحبت یک مخالف و یک موافق هر‌کدام پنج دقیقه در این مورد رأی‌گیری به عمل خواهد آمد وزیر و نماینده‌ای که سؤال نموده بر طبق بند 4 ماده 76 صحبت می‌نمایند.

‌تبصره - در صورتی که سؤال به امضاء چند نفر باشد نماینده منتخب سؤال‌کنندگان صحبت خواهد کرد.

انتهای‌ پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار