سریع ترین راه تسویه خلافی خودرو قبل از سال جدید چگونه است؟

حداقل یک بار برای تمام رانندگان پیش آمده که به‌علت سرعت زیاد، پارک نامناسب، عدم رعایت طرح ترافیک و... جریمه شوند و مجبور به پرداخت آن شوند.
- اخبار بازار -

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه رانندگان مخصوصا در شهر‌های بزرگ، زمان پرداخت خلافی خودرو  است. روش‌های موجود برای پرداخت خلافی کدام است؟ به‌نظر شما کدام یک بهترین و سریع‌ترین شیوه برای استعلام و پرداخت قبض جریمه است؟ چرا باید خلافی را هرچه سریع‌تر پرداخت کنیم؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم و راهکار بانک پارسیان را برای پرداخت خلافی معرفی کنیم.   

اهمیت دریافت تسویه خلافی

در صورتی که قصد داشته باشید به سفر بروید یا خودروی خود را به فروش بگذارید، در وهله اول باید جریمه‌های خودرو را پرداخت کنید. هنگام فروش خودرو یکی از فاکتور‌های لازم، داشتن برگه گواهی عدم خلافی است. از لحاظ قانونی قبل از مراجعه به مرکز تعویض پلاک و فروش ماشین، باید اول نسبت به پرداخت خلافی اقدام کنید و رسید تسویه جریمه خودرو را ‌همراه خود داشته باشید. پرداخت خلافی یک نمونه از هزینه‌هایی است که قبل از انتقال خودرو باید توسط فروشنده صورت گیرد و  بانک پارسیان  اپلیکیشن کاربردی خود را برای این منظور ارائه کرده است.

همچنین سعی کنید پیش از رفتن به سفر، خصوصا سفر‌های دور و دراز، جریمه‌های موجود ماشینتان را پرداخت کنید تا در صورت جریمه مجدد هنگام سفر، دچار مشکل نشوید و پلیس به شما نمره منفی ندهد یا ماشینتان را توقیف نکند. بهتر است تا قبل از اتمام مهلت پرداخت، خلافی خودرو خود را تسویه کنید تا با مشکل توقیف خودرو پیش از سفر مواجه نشوید.

روش های مختلف تسویه خلافی خودرو

یکی از مسائل مهم برای رانندگان و دارندگان ماشین، پرداخت خلافی خودرو است. آگاهی از شیوه‌های مختلف پرداخت قبض جریمه خودرو به شما کمک می‌کند تا هر زمان که لازم بود، از میزان جریمه‌های خود آگاه شوید. به این علت که مقدار برخی جریمه‌ها در صورت پرداخت نکردن در مهلت داده‌شده، 2 برابر می‌شود؛ پیشنهاد می‌کنیم هرچند وقت یک‌بار نسبت به پرداخت خلافی خود از در دسترس‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن اقدام کنید. شیوه‌های گوناگون پرداخت قبض جریمه عبارت است از:

دریافت خلافی از طریق سامانه پیامکی

اگر قصد دارید تا از طریق سامانه پیامکی، استعلام خلافی ماشین خود را بگیرید، تنها کافی است تا کد 17 رقمی VIN  که بر روی سند و کارت ماشین درج شده است را به شماره 1101202020 sms کنید.

پس از ارسال sms این سامانه میزان جریمه و همچنین شناسه پرداخت قبض را برایتان ارسال خواهد کرد. با استفاده از شناسه ارسالی، شما می‌توانید قبض جریمه را پرداخت کنید.

دریافت از طریق سایت پلیس راهور ناجا

در این شیوه برای دریافت خلافی خودرو می‌توانید به سایت پلیس راهور مراجعه کرده و در سمت راست سایت بر روی خدمات کلیک کنید و قبض خود را پرداخت کنید.

دریافت خلافی با مراجعه به پلیس10+

اگر وقت کافی دارید و قصد دارید به‌صورت حضوری جریمه خود را پرداخت کنید، می‌توانید با در دست داشتن کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه، به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و استعلام جریمه خودرو خود را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که اگر میزان مبلغ قبض جریمه شما بیش از 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) باشد، لازم است تا به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

دریافت خلافی با کد USSD

از دیگر روش‌های دریافت قبض جریمه ماشین، دریافت آن با استفاده از کد USSD است. در این روش باید کد *110# را شماره‌گیری کرده و سپس جریمه خودروی خود را دریافت و پرداخت کنید. پس از شماره گیری *110# دو گزینه‌ پیش روی شما قرار می‌گیرد که به ترتیب عبارتند از «1- خدمات قابل ارائه »، «2- خدمات در دست اقدام » ، در صورتی که می‌خواهید خلافی ماشین‌تان را ببینید، باید عدد یک را انتخاب و ارسال کنید.

دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

در این شیوه افراد می‌توانند با شماره‌گیری 8828888 و با وارد کردن کد VIN درج شده در پشت کارت ماشین از میزان جرائم و خلافی ماشین خود اطلاعات لازم را کسب کنند.

استعلام خلافی با سوپر اپلیکیشن تاپ

شاید تاکنون از اپلیکیشن‌های مختلفی جهت استعلام و پرداخت خلافی استفاده کرده باشید که هریک از آن‌ها مزایا و معایبی دارند. برخی از این برنامه‌ها مانند اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو تاپ، علاوه‌بر استعلام جریمه ماشین و موتور، قابلیت‌های دیگری هم مانند خرید شارژ، پرداخت عوارضی، کارت به کارت و... دارد. از طرفی بانک پارسیان پشتوانه این سوپر اپلیکیشن مالی است.

برای استعلام خلافی در تاپ، تنها کافی است تا پس از نصب برنامه، بارکد پستی کارت ماشین یا کارت موتور را در محل موردنظر وارد کنید. این سوپراپلیکیشن سوابق جرایم خودرو یا موتور را در خود حفظ می‌کند و پس از یک بار وارد‌کردن بارکدپستی دیگر نیاز به وارد‌کردن مجدد آن برای استعلام خلافی در دفعات بعدی نیست. پس پیش از دوبرابر شدن بعضی از جریمه‌ها و همچنین انباشت بیهوده خلافی وارد اپلیکیشن تاپ در گوشی خود شوید و تسویه کنید.

 

بهترین و سریع‌ترین راه پرداخت خلافی خودرو

این موضوع را مدنظر داشته باشید که اگر خلافی شما از مقدار مشخصی بیشتر شود یا زمان پرداخت تمام شود، پلیس راهور دستور توقیف خودروی شما را صادر خواهد کرد که می‌تواند به‌خصوص زمانی‌که قصد سفر یا فروش ماشینتان را دارید، برایتان دردسر‌ساز باشد. بنابراین مطلوب است تا با بررسی‌های دوره‌ای و پرداخت قبض‌های جریمه‌ ماشین خود از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید. در صورتی‌که خلافی نداشته باشید، با خیال آسوده‌تر سفر خواهید رفت.

اگر قصد خرید و فروش خودرو در روزهای آخر سال را دارید، باید حتما خلافی خودرویتان صفر باشد و باتوجه به شلوغی‌های عید به‌جای مراجعه حضوری و اتلاف وقت از روش آنلاین اقدام کنید.

بهترین و سریع‌ترین روش استعلام و تسویه خلافی استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ است. با چند کلیک ساده می‌توانید به‌صورت آنی، استعلام گرفته و خلافی را صفر کنید. تاپ با اولویت قراردادن ارائه خدمات به تمامی کاربران خود و ارائه بیش از 73 سرویس کاربردی، روزبه‌روز در مسیر ترقی قدم برداشته و اکنون به‌عنوان سامانه جامع خدمات خودرو در قالب سایت و اپلیکیشن به کاربران خدمت می‌کند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار