زورآزمایی نفت آمریکا با بزرگترین تهدید ۱۵ سال اخیر

صنعت انرژی آمریکا آماده رویارویی با تندباد بزرگی شده که در راه است و باعث توقف تولید نفت خام به میزان مشابه سطح طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ و توقف فعالیت پالایشگاه‌های نفت در تاسیسات سواحل تگزاس و لوییزیانا شده است.

 مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرده که طوفان لورا به سرعت در حال قدرت گرفتن و تبدیل شدن به یک تندباد بوده و زمانی که اوایل پنج شنبه به سواحل خلیج مکزیکو برسد، سرعت وزش بادهای همراه آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کریس کر، هواشناس این مرکز اظهار کرد: این تندباد زمانی که به سواحل تگزاس برسد ممکن است شدت تخریبش افزایش پیدا کرده و به درجه چهار برسد.

این طوفان روز چهارشنبه باعث توقف تولید ۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام معادل ۸۲ درصد از تولید فراساحلی خلیج مکزیکو شد که نزدیک به رکورد توقف ۹۰ درصد تولید نفت در زمان وقوع طوفان کاترینا در ۱۵ سال پیش است.

پالایشگاه‌ها ظرفیت پالایش ۱.۸ میلیون بشکه در روز نفت معادل ۱۰ درصد از ظرفیت آمریکا را متوقف کردند و قیمت بنزین در این کشور روز سه شنبه به دلیل تعطیلیها افزایش پیدا کرد و میزان افزایش آن از روز جمعه تاکنون به ۱۰.۳ درصد رسید.

مقامات پورت آرتور که یک شهر انرژی با ۵۴ هزار سکنه و شبیه گالوستون تگزاس است، با نزدیک شدن طوفان لورا به بخش مرکزی خلیج مکزیکو، دستور تخلیه اجباری را صادر کرده اند.

این طوفان منطقه ای را درخواهد نوردید که طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، عامل ۱۷ درصد از تولید نفت و ۴۵ درصد از ظرفیت پالایش نفت آمریکا است.

شرکت چنیر انرژی که بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع آمریکا است، کارکنانش را تخلیه کرده و فعالیتها در پایانه صادرات LNG سابین پاس در مرز تگزاس و لوییزیانا را متوقف کرده است.

شرکتهای موتیوا اینترپرایز، توتال و والرو انرژی کاهش فعالیتهای خود در پورت آرتور را آغاز کرده اند. این سه شرکت مجموعا بیش از ۹۰۰ هزار بشکه در روز نفت را پالایش می کنند.

توتال و موتیوا تعطیلی پالایشگاههای خود را تایید کردند. شرکت اکسون موبیل هم تعطیلی تولید در پالایشگاه بومونت تگزاس را آغاز کرد و تولیدش در تاسیسات بی تاون تگزاس را در آستانه تعطیلی احتمالی کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی اکسون در این باره اظهارنظر نکرد. اگر فعالیت تاسیسات بی تاون به طور کامل متوقف شود، تعطیلی ظرفیت پالایش نفت آمریکا به بیش از ۲.۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار