ارز آوری 7 میلیون یورویی انسی ماکارون

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی انسی ماکارون گفت:  صادرات شرکت انسی ماکارون سال گذشته به ارزش 7 میلیون یورو بود.

یاسر میر احمدی در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایران اکونا درباره ارزش و حجم صادراتی این شرکت گفت: صادرات شرکت انسی ماکارون سال گذشته به ارزش 7 میلیون یورو بود که بیشترین حجم صادرات  به کشورهای عراق و کانادا بوده است. 

وی افزود: بر خلاف تمام کشورها که بخش صادرات تنها یک متولی دارد، در کشور ما حدود ۳۵ متولی خود را مسئول صدور مجوز برای صادرات کالا می دانند، لذا کار برای صادرکنندگان بسیار سخت، دشوار و نفس گیر شده است.

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی انسی ماکارون مقصد محصولات صادراتی این شرکت را کشورهای عراق، افغانستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، کانادا، آمریکا، استرالیا و آفریقا عنوان کرد و گفت: ترکها و مصری ها در حال گرفتن بازار ماکارونی و پاستا از ایران هستند.

یاسر میراحمدی یکی از معضلات تولید کنندگان رشته و ماکارونی را فله فروشی و حضور پررنگ دلالان و فروش تولید ایرانی با برند خارجی عنوان کرد و گفت:  در ایران به جای اینکه تولید کننده محصول خود را صادر کند، دلالان به این امر مبادرت می کنند، از این رو  به فکر سود زیاد هستند و به کیفیت توجهی ندارند.

وی کیفیت پایین گندم برای استفاده در تولید محصولات صنایع غذایی و از طرفی توزیع ناعادلانه آن از سوی شرکت بازرگانی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان این بخشاز صنعت دانست و خواستار حمایت جدی دولت سیزدهم از تولیدکنندگان صنایع غذایی شد.

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی انسی ماکارون گفت : سپردن پیمان ارزی، نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و نحوه محاسبه حق بیمه از جمله مشکلات مهم و اساسی تولید کنندگان  است و تا روزی که این مشکلات مرتفع نشود، معضلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان همچنان باقی خواهد ماند.

یاسر میر احمدی در ادامه اظهار داشت: تقریبا ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته در حوزه صادرات کاهش داشتیم و  دلیل آن مشکل تأمین گندم، آرد مناسب و تعهدات پیمان ارزی بود.

وی گفت: این شرکت در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی به عنوان اولین تولید کننده رشته اسپاگتی بصورت سنتی در قالب کارگاه تولیدی در محله یافت آباد فعالیت خود را آغاز کرد و در راستای توسعه و پیشرفت این صنعت، توانستیم  با خرید و نصب دستگاه های جدید و به روز، خود را با صنعت روز دنیا تطبیق دهیم.

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی انسی ماکارون در ادامه افزود:  دستگاه های تولیدی صنایع غذایی انسی با دستگاه های مدرن اروپایی هیچ تفاوتی ندارد؛ چرا که از لحاظ خروجی و بازدهی  از برترین ها هستیم.

به گفته  میراحمدی شرکت صنایع غذایی انسی به جهت کیفیت و نوع طراحی جزو برندهای گرید ۱ می باشد.

وی با تاکید براینکه رتبه اول تولید اسپاگتی متعلق به اروپا است، افزود: از افتخارات شرکت این است که توانسته به اروپا به ویٰژه ایتالیا که مهد پاستا است صادرات داشته باشد.

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی انسی ماکارون گفت: ما اولین رشته استاندارد در کشور را تولید کرده و تدوین نامه های استاندارد توسط متخصصان شرکت انسی رقم خورد که خوشبختانه در سطح ملی از استانداردهای تهیه شده توسط متخصصان این شرکت بهره برداری شده است.

میر احمدی با اشاره به اینکه همواره در حال توسعه هستیم، افزود: هم اینک در حال خرید دستگاه های تولیدی سال  ۲۰۱۹ دنیا هستیم که قطعاً با ورود این ماشین آلات به کشور شاهد تحولات عظیمی در تولید محصولات خواهیم بود./


انتهای پیام


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار